۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۷
امکاناتی که به زودی برای کاربران مهیا خواهد شد:

مهاجرت آسان از iOS به اندروید

ایتنا – مهاجرت از محصولات اپل به محصولات میزبان سیستم عامل اندروید بسیار دشوار به نظر می‌رسد ولی اقدام‌های اخیر موجب شده است که ساختاری به وجود بیاید که بر اساس آن به زودی این فرایند بسیار ساده‌تر از پیش قابل انجام خواهد بود.
مهاجرت آسان  از iOS  به اندروید
هر چند تاکنون مهاجرت از محصولات شرکت اپل به محصولات میزبان سیستم عامل اندروید بسیار دشوار به نظر می‌رسد، ولی اقدام‌های اخیر موجب شده است که ساختاری به وجود بیاید که بر اساس آن به زودی این فرایند بسیار ساده‌تر از پیش قابل انجام خواهد بود.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، اپل برای سالیان متوالی یک نرم‌افزار به نام مهاجرت به iOS را برای کاربران خود در بازار نرم‌افزاری گوگل عرضه کرده بود، ولی به نظر می‌رسد که سرانجام گوگل نیز اقدامی مشابه را در دستور کار دارد.
 
در حال حاضر اگر بخواهید از سیستم عامل iOS به سیستم عامل اندروید مهاجرت کنید، باید تمامی داده‌های تلفن همراه خود را به صورت کامل استخراج کرده و مواردی مانند تصاویر، فهرست مخاطبین، پیام‌های دریافتی و حتی برنامه‌ها را تک تک به دستگاه مبدا انتقال بدهید، ولی اکنون ساختار جدیدی ایجاد شده است که به شما اجازه می‌دهد تمامی این موارد را به دست یک نرم‌افزار سپرده و خودتان تنها نظاره‌گر فرایند انتقال باشید.
 
 
 
سیستم نرم‌افزاری بازیابی اطلاعات گوگل به تازگی اقدام‌های ویژه‌ای برای تسهیل مهاجرت از iOS ایجاد کرده است که موجب می‌شود تا بتوان داده‌های اصلی صاحب تلفن همراه را از طریق شبکه وای‌فای به دستگاه اندرویدی جدید انتقال داد.
البته این انتقال، بدون نقص نخواهد بود و برای مثال برخی از نرم‌افزارهای اختصاصی برای سیستم عامل iOS عرضه شده‌اند و نمی‌توان آنها را در سیستم عامل اندروید در اختیار داشت و مواردی از این دست به هیچ عنوان قابلیت انتقال به اکوسیستم جدید را نخواهند داشت.
 
یکی از مهم‌ترین مواردی که در این مهاجرت باید با آن خداحافظی کرد، سیستم iMessage است که مسلما بسیاری از کاربران همراه‌های هوشمند اپل به استفاده از آن عادت دارند، ولی در جبهه مخالف نیز بسیاری از امکانات در اختیار آنها خواهد بود که شاید در iOS یا در دسترس قرار نداشتند و یا اینکه برای استفاده از آن‌ها نیاز به پرداخت پول بود.
 
البته هنوز نرم‌‌افزار ویژه مهاجرت به اندروید بر روی بازار نرم‌افزاری اپ استور اپل ارائه نشده است، ولی شواهد نشان از آن‌ دارند که به زودی شاهد عرضه این‌ نرم‌افزار کاربردی مهم برای کاربران خواهیم بود.
 
کد مطلب: 65648
برچسب ها: گوگل اپل اندروید iOS
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام