کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سری هواوی P50 با سیستم عامل هارمونی 2 به بازار عرضه می‌شود

سايت خبری ايتنا , 15 مرداد 1400 ساعت 21:11

ایتنا – سرانجام شرکت هواوی اولین خط تولید تلفن‌های همراه هوشمند خود را بر اساس سیستم عامل داخلی‌اش به کاربران معرفی کرده و قرار است تا سری P50 این شرکت با سیستم عامل هارمونی 2 به بازار مصرف عرضه شوند.


سرانجام شرکت هواوی اولین خط تولید تلفن‌های همراه هوشمند خود را بر اساس سیستم عامل داخلی‌اش به کاربران معرفی کرده و قرار است تا سری P50 این شرکت با سیستم عامل هارمونی 2 به بازار مصرف عرضه شوند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، دشمنی دونالد ترامپ با اقتصاد چین بدون شک بر روی برند هواوی بیشترین تاثیر منفی را گذاشت ولی این شرکت که اجازه استفاده از سیستم عامل گوگل را نداشت تصمیم بر این گرفت که سیستم عامل مخصوص به خود را ایجاد کند و نتیجه این تلاش سرانجام با سری P50 به مشتریان ارائه خواهد شد.
 
شرکت هواوی به صورت رسمی با رونمایی از دو محصول هواوی P50 و هواوی P50  پرو به عنوان پرچمداران خود اعلام کرد که این دو محصول قرار است تا از سیستم عامل HarmonyOS 2 استفاده کنند.
 
به این ترتیب مشکلاتی که با محدودیت استفاده از سرویس‌های گوگل برای این شرکت به وجود آمده بود به صورت کامل از بین رفته است و یک ساختار متن باز موجب می‌شود که هیچ کس در میانه راه نتواند امکانات خود را برای این سیستم عامل محدود سازد.
 
هواوی پی 50 و پی 50 پرو قرار است تا از پردازنده اسنپ دراگون 888 نسخه 4G استفاده کنند و تراشه گرافیکی آن‌ها نیز آدرنو 660 خواهد بود. این امر به لطف دریافت مجوز ویژه توسط کوالکام برای فروش پردازنده به هواوی محقق شده است.
 
با این حال برای اینکه کاربران بتوانند با این دو محصول از فناوری اینترنت همراه 5G نیز استفاده کنند، هواوی از پردازنده‌های داخلی خود یعنی کایرین 9000 مجهز به سیستم 5G برای مشتریان این محصولات استفاده می‌کند. به این ترتیب دو نوع از این محصولات در دسترس خواهد بود.
 

 
 
هواوی پی 50 دارای نمایشگر 6.5 اینچی بوده و پی 50 پرو نمایشگری 6.6 اینچی خواهد داشت. نمایشگرهای این دو مدل به ترتیب 90 و 120 هرتزی خواهند بود و هر دو دستگاه دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خود را به صورت حفره درون نمایشگر در اختیار کاربران قرار خواهند داد.
 
هواوی پی 50 پرو چهار ماژول دوربین خواهد داشت که یک عدسی 50 مگاپیکسلی برای برداشت رنگ، یک عدسی 40 مگاپیکسلی برای برداشت مونوکروم، یک عدسی 13 مگاپیکسلی اولتراواید و یک عدسی 64 مگاپیکسلی برای برداشت تصاویر تلفوتو را شامل می‌شوند.
 
هر دو دستگاه به فناوری شارژ سریع سوپر شارژ 66 وات مجهز هستند و باتری نسخه معمولی 4100 میلی آمپر ساعت بوده و باتری نسخه پرو 4360 میلی آمپر ساعتی است.
 
قیمت پایه این محصولات برای مدل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برابر با 695 دلار خواهد بود و پی 50 پرو با همان حجم رم و حافظه داخلی با قیمت 927 دلار به فروش خواهد رسید ولی مدل‌های نیرومندتر نیز در دسترس قرار خواهند داشت.
 
شایان ذکر است که مدل پی 50 در ماه سپتامبر سال جاری میلادی به کاربران عرضه خواهد شد و هواوی پی 50 پرو نیز اندکی بعد در روز 12 اوت به مشتریان جهانی این محصول عرضه خواهد شد.


کد مطلب: 65647

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65647/سری-هواوی-p50-سیستم-عامل-هارمونی-2-بازار-عرضه-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir