۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۵

پلی استیشن 5 رکورد سرعت فروش کنسول‌های سونی را شکست

ایتنا- شرکت سونی به هیچ عنوان با رکوردشکنی در زمینه فروش کنسول‌های بازی بیگانه نیست ولی آخرین نسل از کنسول‌های بازی این شرکت یعنی پلی استیشن 5 توانسته است تا رکوردهای جدیدی را برای این شرکت به همراه بیاورد.
پلی استیشن 5 رکورد سرعت فروش کنسول‌های سونی را شکست
شرکت سونی به هیچ عنوان با رکوردشکنی در زمینه فروش کنسول‌های بازی بیگانه نیست ولی آخرین نسل از کنسول‌های بازی این شرکت یعنی پلی استیشن 5 توانسته است تا رکوردهای جدیدی را برای این شرکت به همراه بیاورد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techspot، گزارش‌های منتشر شده خبر از این دارند که این کنسول محبوب نسل جدید توانسته است تا رکورد سرعت فروش در میان تمامی کنسول‌های بازی تولید شده توسط سونی را به خود اختصاص بدهد.
 
کنسول پلی‌ استیشن 5 توانسته است تا با رسیدن به رکورد 10 میلیون دستگاه فروش در تنها 8 ماه زمان پس از شروع به عرضه، رکورد جدیدی را در این زمینه به ثبت برساند.
 
در حقیقت پیش از این رکورد یاد شده به پلی‌استیشن 4 اختصاص داشت که در مدت زمان 9 ماه توانسته بود تا همین مقدار از کنسول را به مشتریان برساند. به این ترتیب این کنسول به عنوان سریع‌ترین کنسول تاریخ سونی در زمینه رکورد فروش شناخته شد.
 

نکته بسیار مهمی که در این زمینه تاثیرگذار بوده است، همه‌گیری ویروس کرونا بوده است. این تاثیر به صورت همزمان هم منفی و هم مثبت بوده است. در زمینه مثبت، خانه نشینی بسیاری از مردم جهان موجب شد تا تفریحاتی از این دست که در خانه قابل استفاده هستند با رشد همراه باشند.
 
از سوی دیگر همه گیری کرونا موجب شد تا سخت‌افزار پایه برای تولید این محصولات به نوعی کمیاب شود و شاید اگر این مشکل وجود نداشت، پلی استیشن 5 می‌توانست رکوردی به مراتب نیرومندتر را از خود برجای بگذارد.
 
کنسول پلی استیشن 5 در تاریخ 12 نوامبر سال 2020 به کاربران عرضه شد. نکته جالب این بود که مایکروسافت دقیقا دو روز پیش از این عرضه، قیمت کنسول‌های سری اکس باکس را کاهش داده بود.
 
قیمت ارزان‌ترین نسخه از پلی استیشن 5 برابر با 399 دلار بود و نسخه دارای درایو نوری با قیمت 499 دلار عرضه می‌شد.  همچنین جالب است بدانید که تمامی نسخه‌های پیش‌فروش پلی استیشن 5 در کمتر از 24 ساعت به فروش رفتند.
 
با این حال کمبود تعداد این دستگاه موجب شده است تا قیمت آن در بازارهای آزاد به 700 دلار نیز برسد که این امر موجب شده است که دسترسی پذیری این محصول برای بسیاری از کاربران کاهش پیدا کند.
کد مطلب: 65639
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام