۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۴

کشف آسیب پذیری روز صفر جدید در دستگاه‌های اپل

ایتنا – به تازگی متخصصان امنیتی توانسته‌اند تا یک آسیب‌پذیری بسیار خطرناک را برای محصولات شرکت اپل کشف کنند که از نوع آسیب‌پذیری‌های روز صفر محسوب می‌شود.
کشف آسیب پذیری روز صفر جدید در دستگاه‌های اپل
به تازگی متخصصان امنیتی توانسته‌اند تا یک آسیب‌پذیری بسیار خطرناک را برای محصولات شرکت اپل کشف کنند که از نوع آسیب‌پذیری‌های روز صفر محسوب می‌شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، به خاطر این ضعف امنیتی یافته شده در محصولات اپل، کاربران این محصولات باید به سرعت به سراغ به‌روزرسانی محصولات خود بروند تا در معرض تهدید جدی قرار نداشته باشند.
 
بر اساس اعلام رسمی شرکت اپل، این تهدید روز صفر توطس متخصصان این شرکت وصله شده است و به روزرسانی اشاره شده برای تمامی دستگاه‌های هدف به مشتریان ارائه شده است.
 
مشکل اشاره شده تنها به محصولات همراه محدود نمی‌شود بلکه کاربران سیستم عامل مک نیز از این مشکلات در امان نیستند و به نوعی اگر هر نوعی از محصولات اپل را در اختیار دارید، باید به سراغ به‌‌روزرسانی یاد شده بروید وگرنه در خطر بزرگی خواهید بود.
 
 
 
این باگ امنیتی می‌تواند تا از یک کتابخانه امنیتی و کدهای آن به عنوان مزیت دسترسی به هسته سیستم عامل استفاده کرده و به دستگاه‌های میزبان دسترسی غیرقانونی پیدا کند.
 
گزارش‌های اولیه این آسیب‌پذیری توسط یک منلع ناشناس به اپل اعلام شده است و بر اساس آن محصولات اولیه شناسایی شده دارای این نقص شامل آیفون 6S به بالا، تمامی محصولات میزبان سیستم عامل مک، آیپد نسل 5 به بالا، آیپد مینی 4 به بالا و آیپاد تاچ نسل 7 به بعد بوده است.
 
اپل ضمن تائید کردن این مشکل اعلام کرده است که حتما صاحبان سیستم عامل iOS باید به نسخه 14.7.1، iPadOS به نسخه 14.7.1 و مک Big sur به نصخه 11.5.1 مجهز باشند تا در معرض خطر قرار نداشته باشند
کد مطلب: 65632
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام