۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۸
رپرتاژ آگهی

درمان انواع دست درد

درد ممکن است به دلایل متعددی ایجاد شود. دست درد ها معمولا به دنبال آسیب، تحریک و التهاب ماهیچه ها، استخوان ها، مفاصل بازو و همچنین به دنبال آسیب عروق خونی و اعصاب ممکن است ایجاد شود.
درمان انواع دست درد
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

درد دست نشانه چیست؟
دست ما اهداف زیادی را دنبال می کند. دست ها به ما کمک می کنند غذا بخوریم، لباس بپوشیم، بنویسیم و بسیاری از کارهای روزمره خود را انجام دهیم. برای این عملکرد، دستان ما نیاز به حس و حرکت در مفاصل، تاندون ها و عضلات دارند. دست ناحیه منحصر به فردی از بدن انسان است که از استخوان، مفاصل، رباط ها، تاندون ها، عضلات، اعصاب، رگ های خونی و پوست تشکیل شده است. رابطه بین این ساختارها بسیار ظریف است و باید از عملکرد خوبی برخوردار باشند تا دست به خوبی کار کند. آسیب یا بیماری می تواند بر روی هر یک از ساختارهای موجود تاثیر بگذارد و استفاده از دست را مختل کند. بهتر است هنگام مواجه شدن با هر نوع دست درد، برای تشخیص علت به دکتر دست خوب که دارای فوق تخصص جراحی دست باشد مراجعه کنید.

نشانه های دست درد
دست درد به ناراحتی و دردی که ممکن است در هر ناحیه از جمله شانه، بازوها، آرنج، مچ دست و انگشتان احساس می کنید، گفته می شود. درد ممکن است به دلایل متعددی ایجاد شود. دست درد ها معمولا به دنبال آسیب، تحریک و التهاب ماهیچه ها، استخوان ها، مفاصل بازو و همچنین به دنبال آسیب عروق خونی و اعصاب ممکن است ایجاد شود. انجام ورزش های سنگین، تایپ کردن، کار با ابزار و بلند کردن اجسام سنگین نیز می تواند باعث دست درد شود. البته معمولا بیشتر این درد های ریشه عصبی دارند که اصطلاحا دست درد عصبی نامیده می شوند.

 
درمان دست درد

درمان درد دست
بهترین و آسان ترین راه برای درمان دردهای معمولی استراحت دست است. در هنگام کار هم استراحت های کوتاه و موقتی دست می تواند از فشار آمدن به آن جلوگیری کند. دستانتان را به هنگام استراحت کمی بالاتر است از سطح بدن نگه دارید. در موارد شدید و مشکوک نیز که با روش های ساده قابل درمان نیستند و مقطعی نباشد باید به دکتر شانه، دست یا فوق تخصص جراحی شانه و دست مراجعه کنید تا با یافتن علت اصلی نسبت به درمان آن اقدام کند. 
بیماری و آسیب های دست
بخشی از مشکلات رایجی که توسط فوق تخصص جراحی دست درمان می شود به شرح زیر است:
•    آرتروز و روماتیسم مفاصل دست و مچ دست
•    شکستگی اندام های فوقانی
•    دردهای اطراف آرنج
•    آسیب های ورزشی
•    آسیب های تاندونی
•    انگشت ماشه ای

 
فوق تخصص جراحی دست

فوق تخصص جراحی دست
متخصصان و جراحان دست، آموزش های تخصصی ویژه و اضافه ای را در درمان مشکلات دست بیش از آموزش هایی که درباره ارتوپدی، جراحی، پلاستیک و یا جراحی عمومی دریافت کرده اند گذرانده اند. بسیاری از متخصصان دست مشکلات آرنج و بازو و شانه را درمان می کنند. برخی از آنها تنها بزرگسالان را درمان می کنند، و بعضی از آن ها هر دو را درمان می کنند. یک فوق تخصص جراحی دست خوب باید قادر به انجام جراحی های میکروسکوپی، پیوند عضو قطع شده، جراحی پلاستیک و ترمیمی، درمان بیماری های مادرزادی، جراحی عروق و اعصاب محیطی و تعویض مفاصل کوچک دست باشد که تنوع بسیار زیادی دارد.

فوق تخصص جراحی شانه
زمانی که دردی در ناحیه شانه بروز می کند، مراجعه به پزشک ارتوپد اولین اقدامی است که به ذهن بیمار می رسد. اما بسیاری از افراد نمی دانند که برخی از پزشکان ارتوپد، مهارت خاصی در زمینه درمان شانه دارند و بیماران می توانند از اطلاعات تخصصی ایشان در زمینه درد شانه استفاده کنند. این پزشکان افرادی هستند که آموزش های حرفه ای در زمینه تشخیص و درمان آسیب شانه را دیده اند. دکتر روزبه تقوی فوق تخصص جراحی شانه و دست، دانش خود را در وب سایت roozbehtaghavi.com با همه به اشتراک گذاشته اند. قبل از مراجعه به پزشک با مراجعه به سایت شاید بتوانید جواب سوال خود را پیدا کنید.


 
فوق تخصص جراحی شانه

 جراحان ارتوپد به پیشگیری، تشخیص و درمان اختلالات اسکلتی بدن می پردازند. همچنین در زمینه درمان بیماری های مرتبط با مفاصل، عضلات و تاندون ها نیز تخصص دارند. متخصصان ارتوپد بر تمام نواحی استخوانی و اسکلتی بدن واقف اند. برخی دیگر از این پزشکان فوق تخصص خود را در مناطق خاصی از بدن مانند مفاصل ران، زانو، پا، مچ ها، آرنج و یا شانه گرفته اند که به اصطلاح به آن های فوق تخصص جراحی شانه می گویند.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب گفته شد دست یکی از نواحی بسیار حیاتی بدن انسان است و باید از آن به خوبی مراقبت شود تا موجب بروز اشکال نشود. اما اگر به هر دلیلی ما را از انجام کارهای روزمره باز دارد باید به پزشک متخصص مراجعه شود. دکتر روزبه تقوی جراح ارتوپد فوق تخصص جراحی دست، شانه و آرنج می باشد که دوره های تکمیلی شانه را در کشور آلمان سپری کرده و هم اکنون به طور فوق تخصصی در رشته جراحی دست، شانه و آرنج مشغول طبابت می باشد.
سؤالات متداول
1 - ساختار شانه به چه صورت است؟
شانه از سه استخوان اصلی که با یکدیگر کاملا درگیر هستند، ساخته شده است. شانه بسیار بیشتر از مفاصل دیگر در معرض شکستگی قرار دارد و یکی از متحرک ترین مفاصل بدن است که تقریبا حرکت 360 درجه ای دارد.
2- پزشک با تجربه فوق تخصص مشکلات شانه چه کسی است؟
یافتن پزشک با تجربه در این زمینه بسیار مهم است. پزشکی که ابتدا بتواند با استفاده از درمان های خانگی و ورزشی به کاهش درد و التهاب شانه کمک کند و در آخر عمل جراحی را پیشنهاد دهد.
3- علائم شایع بروز مشکل درد شانه چیست؟
داشتن درد مزمن شانه – وجود تورم در اطراف عضله شانه – ضعف عضلات بازو، آرنج و دست – مشکلات حرکتی هنگام ورزش – حساسیت به لمس – احساس گزگز و خواب رفتگی در اطراف بازو – احساس سایش هنگام حرکت دادن بازو


 
کد مطلب: 65627
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام