۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۳

تمهیدات جدید اینستاگرام و فیس‌بوک برای محافظت از حریم خصوصی نوجوانان

ایتنا - با تغییرات جدید تبلیغات کنندگان دیگر قادر نخواهند بود از علاقمندی‌ها یا اطلاعات سرویس‌های دیگر برای نمایش تبلیغات به کاربران نوجوان فیس‌بوک، اینستاگرام و مسنجر استفاده کنند.
تمهیدات جدید اینستاگرام و فیس‌بوک برای محافظت از حریم خصوصی نوجوانان

فیس‌بوک گام‌های جدیدی را برای محدود کردن توانایی دسترسی تبلیغات کنندگان به نوجوانان و هدف گرفتن آنها با تبلیغات هدفمند در پلتفرمهای این شرکت شبکه اجتماعی برداشت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با تغییرات جدید تبلیغات کنندگان دیگر قادر نخواهند بود از علاقمندی‌ها یا اطلاعات سرویس‌های دیگر برای نمایش تبلیغات به کاربران نوجوان فیس‌بوک، اینستاگرام و مسنجر استفاده کنند.

این تغییرات دسترسی تبلیغات کنندگان به کاربران نوجوان را به کلی مسدود نخواهد کرد و آنها همچنان می توانند از اطلاعاتی مانند سن، جنسیت و مکان کاربران استفاده کنند اما تغییرات جدید فیس‌بوک مانع از آن خواهد شد که ریز اطلاعات از جمله اطلاعاتی که در وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر وجود دارند مورد استفاده تبلیغات کنندگان قرار گیرند.

اینستاگرام هم تغییرات متعددی صورت داده تا نوجوانان در این پلتفرم در معرض دید کمتری قرار بگیرند. این اپلیکیشن حساب‌های جدید برای کاربران پایین ۱۶ سال را به صورت پیش فرض در حالت خصوصی قرار می دهد با این حال کاربرانی که تا ۱۳ سال سن دارند می توانند در صورت تمایل، داشتن یک حساب عمومی را انتخاب کنند. اینستاگرام اعلام کرد در تست‌های ابتدایی، از هر ۱۰ نوجوان هشت نفر تنظیمات خصوصی به صورت پیش فرض را در زمان ورود به این اپلیکیشن پذیرفتند که نشان می دهد این تغییر می توانند باعث شود نوجوانان بیشتری حسابهای غیرعمومی داشته باشند.

برای نوجوانانی که داشتن حساب عمومی را انتخاب می کنند، اینستاگرام سخت گیری بیشتری درباره تعامل با کاربران بزرگسالی که در این اپلیکیشن نمی شناسند، به عمل خواهد آورد. این شرکت اعلام کرد فناوری جدیدی طراحی کرده که رفتارهای مشکوک در بزرگسالانی که خطری برای نوجوانان ایجاد می کنند را شناسایی می کند.

طبق اعلام اینستاگرام، بزرگسالانی که به عنوان کاربران مشکوک شناخته شوند، امکان دنبال کردن نوجوانان یا ارسال نظر در پست‌های آنها برایشان مسدود خواهد شد. این بزرگسالان محتوای مربوط به نوجوانان را در ریلز، اکسپلور و سایر قسمت‌های اینستاگرام مشاهده نخواهند کرد. این شرکت جزییات نحوه شناسایی بزرگسالان پرخطر را فاش نکرد اما گفت یک فاکتور مورد نظر، بزرگسالانی هستند که توسط کاربران نوجوان بلاک یا ریپورت شده اند.

بر اساس گزارش انگجت، این تغییر با تلاش اینستاگرام برای جذب کاربران جوانتر صورت می گیرد. این شرکت درباره طرحهای آتی خود برای راه اندازی اپلیکیشن مخصوص کودکان پایین ۱۳ سال صحبت کرده است. این ایده که در مراحل ابتدایی قرار دارد باعث واکنش منفی قانونگذاران و مقامات دیگر شده است. اما فیس‌بوک همچنان قصد دارد این ایده را پیش ببرد. این شرکت در پست وبلاگ جداگانه ای اعلام کرد قصد دارد از همکاری کارشناسان کودکان برای ایجاد این سرویس بهره ببرد و از همکاری سازنده با قانونگذاران استقبال می کند.
کد مطلب: 65622
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام