کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وضعیت اضطراری پس از حمله هکرها به بنادر آفریقای جنوبی

5 مرداد 1400 ساعت 14:25

ایتنا - گرداننده بنادر دولتی آفریقای جنوبی درپی اختلالات ناشی از حمله سایبری پنج روز پیش، وضعیت فورس ماژور در پایانه‌های کانتینری بزرگ این کشور اعلام کرد.




شرکت ترانسنت اس او سی اعلام کرد این وضعیت فورس ماژور که به دلیل رخنه امنیتی و خرابکاری پس از حمله سایبری ۲۲ ژوییه اعلام شده است، شامل پایانه ها در بنادر دوربان، نگکورا، پورت الیزابت و کیپ تاون می شود. این شرکت به مشتریانش اعلام کرده که مشکلات مذکور همچنان ادامه دارند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بازرسان در تلاش برای شناسایی عامل این واقعه و گستردگی رخنه اطلاعاتی و خرابکاری هستند. ترانسنت همه تدابیر معقول و موجود را برای محدود کردن تاثیر این اختلالات بکار بسته است. پایانه های کانتینری فعالیت می کنند اما روند فعالیت آنها با آهنگ بسیار آهسته تری در جریان است. یک سیستم دستی برای جابجایی کانتینرها به داخل و خارج از کشتی‌ها بکار گرفته شده است.

برای دومین بار در ماه میلادی جاری است که فعالیتهای بندر شرکت ترانسنت مختل می شود. اوایل ژوییه یک هفته شورشهای مرگبار بر سطح خدمات در بنادر دوربان و ریچاردز بی تاثیر گذاشت و کل زنجیره تامین شامل جاده های منتهی به بنادر بسته شدند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اعلام وضعیت فورس ماژور برای شرایط پیش بینی نشده یا غیرقابل کنترل، یک شرکت را از تعهدات قراردادی خود معاف می کند.


کد مطلب: 65616

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65616/وضعیت-اضطراری-حمله-هکرها-بنادر-آفریقای-جنوبی

ايتنا
  https://www.itna.ir