۱
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۰

تعداد کاربران فعال رومینگ 5G در سال 2026 به 200 میلیون میرسد

ایتنا- پیش‌بینی می‌شود که با افزایش سفرهای بین‌المللی و نیاز به تجربه اینترنت بدون وقفه، شمار کاربران رومینگ 5G ظرف مدت 5 سال از 200 میلیون نفر بیشتر شود.
تعداد کاربران فعال رومینگ 5G در سال 2026 به 200 میلیون میرسد
پیش بینی می‌شود که با افزایش سفرهای بین‌المللی و نیاز به تجربه اینترنت بدون وقفه، شمار کاربران رومینگ 5G ظرف مدت 5 سال از 200 میلیون نفر بیشتر شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، مطالعه‌ای که به تازگی توسط مرکز تحقیقاتی ژوپیتر انجام گرفته است حاکی از آن است که کاربران رومینگ 5G از رقم 4.5 میلیون در سال 2021 به رقم 210 میلیون در سال 2026 خواهند رسید و این نشان دهنده رشدی 4500 درصدی در بازه زمانی 5 ساله است.
 
همچنین قرار است ترافیک رومینگ جهانی 5G در همان بازه زمانی از 2.6 پتابایت  به 770 پتابایت افزایش یابد. علاوه بر این افزایش ظرفیت و سرعت فناوری 5G موجب می‌شود که اپراتورهایی که پتانسیل ایجاد سرویس‌های ارزش افزوده را دارند از توریست‌های بین المللی میزبانی کرده و آنها را پشتیبانی کنند.
 
 
 
تحلیل گران بر این باورند که این فرصت بسیار بزرگی برای اپراتورهایی است که روی شبکه‌ها 5G سرمایه گذاری کرده و به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو شدن بیشتر سفرهای بین‌المللی ضرر‌های زیادی را در زمینه درامد حاصل از این بخش متحمل شده اند. آنها می‌توانند با استفاده از این پتانسیل عظیم بخشی از در آمد از دست رفته خود را جبران کرده و حتی منبع درآمد جدیدی داشته باشند.
 
این تحلیل گران از اپراتورها خواسته‌اند که به توسعه آن دسته از قابلیت‌های مختص رومینگ 5G اقدام کنند که از رشد پیشبینی شده در تقاضا پشتیبانی می‌کنند ونیز چهارچوب هایی را ایجاد کنند که فناوری 5G را به صورت تمام و کمال پوشش می‌دهد. شکست در انجام این کار نه تنها موجب از دست رفتن این فرصت طلایی می‌شود بلکه ممکن است اپراتور را متحمل ضرر‌های سنگینی بکند.
 
اسکارلت وودفورد به عنوان نویسنده این پژوهش در این رابطه اظهار داشته است که:«اپراتورها باید با بازگشت تقاضا برای سفرهای بین المللی با جذب قابل توجه اشتراک‌های 5G در طی پاندمی سازگار شوند. عدم ارائه قابلیت رومینگ 5G در مقاصد اصلی سفر، از اعتبار برند در میان مشترکان می‌کاهد و منجر به ریزش به سمت رقبا می‌شود.»
کد مطلب: 65615
نام شما
آدرس ايميل شما