۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۳
برای اولین بار در دنیای علم رخ داد:

در هم شکستن تومور مغزی کشنده با استفاده از کلاه مغناطیسی ویژه

ایتنا- محققان برای اولین بار موفق شدند اندازه تومور مغزی یک بیمار را با استفاده از یک کلاه مغناطیسی به میزان قابل توجهی کاهش بدهند.
در هم شکستن تومور مغزی کشنده با استفاده از کلاه مغناطیسی ویژه
محققان برای اولین بار موفق شدند اندازه تومور مغزی یک بیمار را با استفاده از یک کلاه مغناطیسی به میزان قابل توجهی کاهش بدهند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، تا کنون شاهد ساخت کلاه‌ها و هوش‌های مصنوعی ویژه‌ای بوده ایم که می‌توانستند وجود تومور مغزی را تشخیص بدهند. با این حال دانشمندان به تازگی موفق به ساخت نوع جدیدی از این کلاه‌ها شده اند که می‌تواند تومورها را علاوه بر شناسایی، درمان نیز بکند.
 
محققان به تازگی در تحقیقات خود از کلاه خودی استفاده کرده اند که به منظور کاهش سایز یک تومور مغزب از میدان مغناطیسی استفاده می‌کند. شخص 53 ساله‌ای که با استفاده از این کلاه تحت درمان قرار گرفت در نهایت به دلیل یک آسیب نامرتبط با این جراحی از دنیا رفت اما کالبد شکافی مغز او نشان داد که این جراحی در زمانی کوتاه توانست 31 درصد از حجم تومور مغزی او را بردارد. این تست به عنوان اولین درمان غیرتهاجمی برای نوعی کشنده از سرطان مغز به نام گلیوبلاستوما به ثبت رسید.
 
 
 
این کلاه از سه آهنربای چرخان متصل به یک کنترل کننده الکترونیکی مبتنی بر زیر پردازه ساخته شده است که توسط یک باتری قابل شارژ شدن تامین نیرو می‌شود. بیمار به عنوان بخشی از فرایند درمان به مدت 5 هفته این کلاه را در کلینیک بر سر گذاشت و سپس با کمک همسرش به خانه رفت.
 
در ابتدا این درمان از دو ساعت در روز اغاز شد و سپس به حداکثر شش ساعت در روز افزایش یافت. در طول مدت درمان حجم و جرم تومور بیمار حدودا به اندازه یک سوم کاهش پیدا کرد و به نظر می‌رسد که دوز درمان نیز روی میزان کاهش تومور تاثیر مستقیم داشته است.
 
سازندگان این وسیله درمانی که اخیرا تاییدیه FDA را نیز دریافت کرده اند، مدعی شده اند که این کلاه روزی می‌تواند بدون نیاز به پرتو درمانی یا شیمی درمانی سرطان مغز را درمان کند. دیوید اس بسکین به عنوان یکی از راهبران این تحقیق در این رابطه اظهار داشت که:« نتایج ما دنیای جدیدی از درمان غیر تهاجمی و غیر سمی را با امکانات هیجان انگیز فراوان برای آینده می‌گشاید.»
کد مطلب: 65608
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام