۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۸
رپرتاژ آگهی

کامل ترین لیست خرید سیسمونی برای دوقلوها

قبل از تهیه برخی از وسایل کودک بهتر است ابتدا آنها را امتحان کنید و با  خرید یکی از آنها شروع کنید و ببینید واکنش نوزادان نسبت به آن چگونه است. اگر نوزادان شما یا یکی از آنها از آن استقبال نکردند، خرید یکی دیگر فقط هدر دادن پول است.
کامل ترین لیست خرید سیسمونی برای دوقلوها
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



شنیدن خبر دوقلو باردار شدن هم هیجان‌انگیز است و هم نگران‌کننده. معمولاً فکر خرید دو عدد از هر چیزوالدین را به وحشت می اندازد! درست است که داشتن فرزندان دوقلو پر هزینه تر از داشتن یک فرزند است اما ضرورتی ندارد همه چیز را نو یا دو تا تهیه کنید. قبل از خرید کالاهای مختلف، به این فکر کنید که کدام کالاها برای هر دو نوزاد قابل استفاده است و نیازی به خرید یک جفت از آنها وجود ندارد و کدام کالاهای ضروری را حتما باید به صورت جفت بخرید. درادامه ما لیست کاملی از لوازم ضروری برای سیسمونی دوقلوها ارائه می‌کنیم:

لباس و پوشاک
هنگام خرید لباس حتما جنسیت دوقلوها را در نظر بگیرید، برای دوقلوهای همسان می‌توانید لباس‌های یک شکل و به اندازه‌ی یک فرزند خرید کنید که به طور مشترک استفاده کنند، اما برای دوقلوهای پسر و دختر نمی‌توان همه‌ی لباس ها را یک رنگ و یک مدل خرید.
به طور کلی همه ی نوزادان به چند دست لباس سرهمی، پیرهن نخی و تعدادی تیشرت، شلوار زیردکمه دار آستین دار کوتاه و بلند سایز 0-3 و به تعدادی پیش‌بند، کلاه نوزادی و جوراب و ناف بند نیاز دارند.
هرچیزی که به خوابیدن یا حمل کردن نوزادان دوقلو برمی‌گردد باید دو تا باشد. یعنی یک قنداق و یک پتو به صورت جداگانه برای هر کودک لازم دارید. در صورت سرد بودن هوا، هر کودک حداقل یک لباس گرم، یک کلاه و پلیور و یک کاپشن سرهمی نیاز دارد. حوله و خشک کن (دورپیچ نوزاد) نیز بهتر است برای هر کودک به طور جداگانه تهیه شود.
 

وسایل تغذیه
نوزادان از همان بدو تولد به شیر نیاز حیاتی دارند، پس حتما قبل از تولد آنها شیشه شیر را تهیه کنید، زیرا ممکن است نوزادان یا یکی از آنها شیر مادر را نخورد و یا شیر مادر برای سیر کردن هر دوی آنها کافی نباشد و تغذیه کودک با شیر خشک ضروری گردد.
غذاساز، استریل و گرم کننده شیشه شیر، شیردوش، برس شیشه و سرشیشه شور وسایلی هستند که داشتن یک عدد از آنها کفایت می‌کند، اما بعضی از لوازم تغذیه نوزاد حتما باید به صورت مجزا تهیه شوند مانند: شیشه شیر، سرشیشه، قاشق و چنگال (حرارتی و معمولی)، لیوان آبمیوه خوری و ظروف غذاخوری!

 

تخت خواب
یکی از وسایلی که می‌تواند بین دوقلوها برای چندین ماه به صورت مشترک استفاده شود تخت خواب کودک است. در واقع بعضی نوزادان از خوابیدن در فضای مشترک لذت می برند و راحت تر به خواب می‌روند. تخت کودک باید از معیارهای ایمنی و استانداردهای لازم برخوردار باشد.
 
کمد و دراور از جمله مبلمانی هستند که قابلیت اشتراک گذاری بین دوقلوها را دارند. بهتر است کمد و دراور را بزرگ و جا دار انتخاب کنید تا با کمبود جا برای ذخیره سازی و چیدن لباس ها و وسایل دوقلوها مواجه نشوید.
در طراحی دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان مهم ترین مساله در نظر گرفتن اندازه‌ی اتاق است.
اگر قصد خرید دو تخت ست برای دوقلوها دارید حتما علاوه بر بودجه، فضای اتاق را در نظر بگیرید. چیدمان تخت ها باید به گونه ای باشد که بتوانید کودکان را ببینید و فضای کافی برای عبور و مرور و چک کردن هر نوزاد را به خصوص در طول شب داشته باشد.
خرید تخت دو طبقه برای دوقلوهای بزرگتر گزینه‌ای عالی برای استفاده بهتر از فضای اتاق خواب آنها است.
 
وسایل بهداشتی
برخی از وسایل کودک در یک زمان استفاده نمی‌شود، بنابراین دلیلی برای جفت خریدن وجود ندارد. برای مثال میز تعویض پوشک. می‌‌توانید مکان‌های تعویض جایگزین را در مکان‌های دیگر خانه راه اندازی کنید. یک حوله‌ی تمیز، ملحفه‌ی فلانل یا صفحه‌ی تعویض بر کف اتاق، روی کاناپه یا تخت هم همان کار را انجام می‌دهد.
مورد دیگر، وان مخصوص نوزادان است. هر کودک را می‌توانید به نوبت حمام کنید. علاوه بر این موارد وسایل مراقبت از کودک (تب سنج، ناخن گیر، گوش پاک‌کن، برس، لوسیون، صابون، شامپو، پودر بچه) وسایلی هستند که لازم نیست دوجفت خریداری شوند.
 
وسایلی که بهتر است اول امتحان کنید بعد دو عدد تهیه کنید
قبل از تهیه برخی از وسایل کودک بهتر است ابتدا آنها را امتحان کنید و با  خرید یکی از آنها شروع کنید و ببینید واکنش نوزادان نسبت به آن چگونه است. اگر نوزادان شما یا یکی از آنها از آن استقبال نکردند، خرید یکی دیگر فقط هدر دادن پول است.
پارک بازی، واکر، تاب کودک، آغوشی کودک، روروئک، جامپر، بانسر از این قبیل وسایل هستند. این وسایل را از دوستان یا آشنایانتان که فرزندان بزرگ‌تری دارند و حاضرند آ‌ن‌ها را به شما قرض بدهند، قبول کنید.

وسایلی ضروری که باید جفت باشند
بعضی وسایل وجود دارد که قطعاً باید دوعدد از آنها را حتما برای تسهیل در نگهداری و راحتی خود و کودکان تهیه کنید. صندلی‌های غذا برای تغذیه کودکان یکی از این موارد است. برنامه ریزی کنید که حداقل برای هر کودک یک عدد داشته باشید. صندلی‌های بلند دو نفره، زمان غذا دادن را قابل کنترل‌تر و راحت‌تر می‌کند.
کالسه از لوازم ضروری سیسمونی نوزاد است که می‌توانید به جای خرید دو کالسکه، یک کالسکه‌ی دوقلوی خوب تهیه کنید. دوقلوها به نسبت کودکان تک، به دفعات بیشتری از کالسکه استفاده می‌کنند. کنترل دو نوزاد، دو نوپا یا دو خردسال به طور هم‌زمان واقعا سخت و گاها غیرممکن است. کالسکه‌های ساید بای ساید نیز بسیار کاربردی و مناسب برای دوقلوها هستند.
یکی دیگر از وسایل ضروری که برای ایمنی نوزاد حتما باید تهیه شود، صندلی ماشین است. برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید این وسیله را دست دوم خریداری کنید و یا از آشنایان که دیگر به آنها نیازی ندارند، قرض بگیرید.

 
 
 
کلام آخر:
توصیه‌ی ما به شما این است که پیش از تولد دوقلوها فقط مواد ضروری را تهیه کنید، زیرا آن زمان بهتر می‌توانید تشخیص دهید که کدام یک از وسایل برای شما کاربردی و دیگری اضافی است. برای دوقلوهای همسان (سیسمونی دوقلو پسر یا دوقلو دختر) می‌توانید در خرید اسباب‌بازی، لباس و وسایل سرگرمی به اندازه‌ی یک فرزند خرید نمایید و در مخارج تا حدودی صرفه جویی کنید. اما مسلما دکوراسیون اتاق و خرید سیسمونی برای دوقلوهای دختر و پسر چالش برانگیزتر و سخت تر از دوقلوهای همسان است.
  
 
کد مطلب: 65605
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام