کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آسیب‌پذیری ۶۰ درصدی اپلیکیشن‌های اندرویدی

4 مرداد 1400 ساعت 9:54

ایتنا - طبق یافته‌های یک تحقیقات جدید، بیش از ۶۰ درصد اپلیکیشن‌های اندرویدی آسیب پذیری‌های امنیتی دارند که میانگین آنها در هر برنامه به ۳۹ مورد می رسد.




این آمار بر مبنای اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت اطلس وی پی ان و گزارش شرکت CyRCh است که امنیت ۳۳۳۵ اپلیکیشن رایگان و پولی در فروشگاه گوگل پلی را تا سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ مورد تحلیل و بررسی قرار دادند. این گزارش بسیار نگران کننده است زیرا مشکلات عظیمی را بارز می کند که کاربران گوشیهای اندرویدی در خصوص امنیت تلفن هوشمندشان با آنها روبرو هستند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این مشکل تنها مربوط به  اپلیکیشن‌های رایگان و بازی نیست بلکه در همه برنامه‌ها به چشم می‌خورد و در  اپلیکیشن‌های بانکی و پرداخت پول هم دیده می‌شود.

بررسی بخش‌های مختلف نشان می‌دهد که بدترین آمار آسیب پذیری‌های امنیتی با ۹۶ درصد مربوط به بازی‌های رایگان پرطرفدار است و پس از آن بازی‌های پولی پرطرفدار قرار می‌گیرند و نکته قابل توجه این است که بعضی از این حفره های امنیتی قدیمی هستند.

در این گزارش آمده است: در همه اپلیکیشن‌ها ۳۱۳۷ آسیب پذیری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ شناسایی شد که بیش از ۸۲ هزار بار در همه  اپلیکیشن‌های اندرویدی دیده شد. مجموعا ۷۳ از این آسیب پذیریها برای نخستین بار دو سال پیش گزارش شده بودند و در سه ماهه نخست سال میلادی جاری همچنان در  اپلیکیشن‌های اندرویدی وجود داشتند.

اگرچه راحت است صرفا به بازی‌ها متمرکز شویم اما  اپلیکیشن‌های آموزشی، بانکی و بهره وری هم آسیب پذیری‌های فراوانی دارند که قابل ترمیم هستند البته به شرطی که طراحان اهمیت دهند.

بر اساس گزارش زدنت، شرکت اطلس وی.پی.ان هشدار داد با توجه به این که برنامه های موجود در گوگل پلی میلیونها بار دانلود می شوند، ریسک امنیتی قابل توجهی برای کاربران اندروید ایجاد می کنند.


کد مطلب: 65600

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65600/آسیب-پذیری-۶۰-درصدی-اپلیکیشن-های-اندرویدی

ايتنا
  https://www.itna.ir