۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۸

بیش از سیصدوپنجاه‌هزار سیم‌کارت شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی مسدود شدند

ایتنا - ​​​​​​​طبق آخرین آمار، تا کنون بیش از ۳۵۳هزار شماره شخصی دلیل مزاحمت‌های پیامکی مسدود شده است.
بیش از سیصدوپنجاه‌هزار سیم‌کارت شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی مسدود شدند


برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، پس از مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، تبلیغات از طریق خطوط شخصی به روشی رایج تبدیل شد و پس از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، راه‌اندازی کند.

بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامک‌های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع‌ شده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام می‌کند که طبق این آمار تا کنون، ۳۵۳ هزار و ۵۵ خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است. این در حالی است که آمار خطوط قطع‌ شده تا فروردین ماه، به ۳۴۵ هزار و ۷۱۰ رسیده بود.

کاربران در صورت مواجهه با پیامک‌هایی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره شخصی می‌کنند، می‌توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیم‌کارت‌های مزاحم را تسریع کنند.
کد مطلب: 65592
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام