۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۷

بهترین قابلیت‌های فناوری Wi-Fi 6 در مودم‌ها و روترهای هواوی؛ سرعت، کیفیت و امنیت بیشتر

ایتنا - کمپانی هواوی با توجه به تخصص خود در صنعت مخابرات و ارتباطات، در حوزه مودم‌ها و روترهای خانگی و اداری نیز فعالیت گسترده‌ای دارد. در ادامه به حضور جدیدترین استاندارد وای‌فای یعنی Wi-Fi 6 و قابلیت‌های حاصل از آن در مودم‌ها و روترهای هواوی می‌پردازیم.
بهترین قابلیت‌های فناوری Wi-Fi 6 در مودم‌ها و روترهای هواوی؛ سرعت، کیفیت و امنیت بیشتر

در حال حاضر استاندارد WiFi 5 یا همان 802.11ac به عنوان رایج‌ترین استاندارد وای‌فای شناخته می‌شود و توسط اکثر محصولات الکترونیکی، از مودم‌ها و روترها گرفته تا گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها، پشتیبانی می‌شود. اما جالب است بدانید که این استاندارد در سال 2013 تأییدیه دریافت کرد و در سال 2014 به مودم‌ها و شبکه‌های بی‌سیم راه یافت؛ در نتیجه وای فای 5 فناوری رایج و در عین حال قدیمی محسوب می‌شود.

پس از آن، فناوری وای‌فای 6 یا همان 802.11ax در سال 2018 تأیید شد. از ویژگی‌های مهم فناوری وای‌فای 6 می‌توان به بیشینه سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه، مصرف انرژی کمتر، امنیت بیشتر و اختلال کمتر در محیط‌های شلوغ اشاره کرد.

اگرچه عملاً به تازگی به عصر وای‌فای 6 وارد شده‌ایم، اما هواوی یک گام فراتر رفته و با معرفی فناوری Wi-Fi 6 Plus سرعت را به حداکثر رسانده است. برای مثال گوشی‌های هوشمند مجهز به وای فای 6 هواوی و روترهایی نظیر مدل AX3 این کمپانی، بیشترین سازگاری در ارتباطات را داشته و به همین دلیل بهینه‌ترین سرعت و انرژی مصرفی را ارائه می‌دهند.
 
در ادامه به دیگر ویژگی‌های فناوری وای‌فای 6 موجود در مودم‌ها و روترهای جدید هواوی اشاره می‌کنیم.
 

سیگنال قدرتمند‌تر 
گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری WiFi 6 می‌توانند سیگنال‌هایی با 6 دسی‌بل توان بیشتر را به مودم یا روتر ارسال کنند. همچنین سیگنال‌های مودم نیز قدرتمندتر بوده و به راحتی می‌تواند از اجسام سخت مانند دیوارها و پله‌ها عبور کند؛ پس کاربر هیچ‌گاه نگران آنتن‌دهی ضعیف وای‌فای در خانه یا دفتر کار نخواهد بود.

سرعتی فراتر از حد انتظار
به لطف مدولاسیون 1024-QAM و 160 مگاهرتز پهنای باند فرکانسی، مودم‌های وای‌فای 6 هواوی می‌توانند به سرعت نامی 3000 مگابیت بر ثانیه دست یابند. با این سرعت‌ها، دیگر مفاهیمی مانند لگ و بافرینگ به تاریخ می‌پیوندند و گیمینگ و تماشای آنلاین فیلم به تجربه‌ای بی‌وقفه تبدیل می‌شود.

تعداد اتصالات بیشتر
برخلاف روترهای قدیمی، کاربران متعددی می‌توانند بدون اینکه کیفیت اتصال تحت تاثیر قرار گیرد، به مودم‌ها و روترهای جدید هواوی متصل شوند. برای مثال پردازنده‌ی موجود در مودم Huawei AX3 می‌تواند تا 128 دستگاه را پشتیبانی کند؛ پس در حضور شلوغی و کاربران متعدد نیز عملکرد مودم و روتر تغییری نمی‌کند.

افزایش امنیت شبکه 
اکثر مودم‌های مجهز به فناوری WiFi 6 از سیستم امنیتی بهتری نیز برخوردارند و برخی محصولات خاص در هر دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری محافظت شده‌اند. برای مثال در پردازنده‌ی اصلی مودم AX3 هواوی بخشی برای محافظت سخت افزاری و نرم افزاری از داده‌های کاربران تعبیه شده که دارای گواهی امنیتی CC EAL5 است و در نتیجه در محیط‌های شلوغ تجاری نیز امنیت اطلاعات کاربر را تضمین می‌کند.
 


در پایان باید گفت با توجه به تخصص هواوی در حوزه ارتباطات، مودم و روترهای این شرکت همواره جزء برترین‌ کالاهای سبد محصولات هواوی بوده‌اند. خوشبختانه این محصولات در بازار کشورمان نیز موجود بوده و کاربران می‌توانند مودم‌های همراه، مودم‌های 4G ثابت و روترهای این شرکت را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش رسمی در بازار کشورمان خریداری کنند.

 
کد مطلب: 65590
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام