کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاخ سفید: چین متهم ردیف اول حمله سایبری به مایکروسافت اکسچنج است

سايت خبری ايتنا , 7 مرداد 1400 ساعت 11:17

ایتنا- دولت بایدن به صورت کاملا واضح هکرهای وابسته به دولت چین را مقصر حملات زنجیره‌ای سایبری به مایکروسافت اکسچنج دانست.


دولت بایدن به صورت کاملا واضح هکرهای وابسته به دولت چین را مقصر حملات زنجیره‌ای سایبری به مایکروسافت اکسچنج دانست.

به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، دولت بایدن در مقصر دانستن چین در حملات سایبری زنجیره‌ای به مایکروسافت اکسچنج تردیدی از خود نشان نداده است. کاخ سفید با «میزان بالایی از اطمینان» اعلام کرد که هکرهایی که به وزارت امنیت کشور چین مرتبط بودند مسئول حمله جاسوسی با استفاده از آسیب پذیریهای  اکسچنج هستند.
 
ایالات متحده همچنین چین را به اجرای یک عملیات اطلاعاتی متکی به «هکرهای قراردادی» متهم کرد که اغلب حملاتی نظیر استفاده از باج افزار‌ها و دزدی ارز دیجیتال را فقط به منظور کسب سود انجام می‌دادند. کاخ سفید در این رابطه اظهار داشت که تصور می‌شود عدم تمایل دولت چین برای مقابله با این سو استفاده‌ها موجب خسارت میلیارد دلاری به مشاغل، دولت‌ها و زیر ساخت‌ها شده است.

 



بر این اساس وزارت دادگستری ایالات متحده از تنظیم کیفرخواست علیه چهار مرد چینی وابسته به وزارت امنیت کشور چین به اتهام انجام کارزار گسترده هک به منظور سرقت مالکیت معنوی و اسرار تجاری (از جمله تحقیقات مرتبط با سلامت) صحبت کرد. گزارش شده است که دینگ شیائویانگ، چنگ چینگمین، زو یونمین و وو شورونگ این دسته از حملات سایبری که بین سالهای 2011 و 2018 اتفاق افتاد را به منظور دستیابی به اطلاعات مختلفی از اطلاعات مرتبط با فناوری وسایل نقلیه خودکار و فرمول‌های شیمیایی گرفته تا تحقیقات در مورد ابولا، ایدز و سایر بیماری‌ها انجام داده اند.
 
دولت بایدن پیش از این اقدامات مختلفی را در پاسخ به حملات یاد شده انجام داده است که از میان آنها می‌توان به «اقدامات دفاع فعالانه شبکه» مانند حذف درهای پشت سرورهای اکسچنج اشاره کرد. دولت بایدن به منظور تقویت پاسخ به حملات امنیتی شرکت‌های خصوصی را به گروه هماهنگی واحد خود اضافه کرد. علاوه بر این سازمان هایی نظیر CISA، FBI و NSA دستور العملی را منتشر کردند که در آن استراتژی چین برای به خطر انداختن شبکه‌های آمریکا و متحدان با استفاده از زخنه‌های تبادل اطلاعات و سایر روش‌ها بیان شده است.
 
علاوه بر این دستورات سخت گیرانه دولت آمریکا به اینجا محدود نمی شود و شرکتهای خط لوله و مقابله با آسیب پذیری در بخشهایی مانند تأمین برق و آب را نیز نشانه گرفته است. البته چین در طول تاریخ دخالت در حملاتی از این قبیل را انکار کرده است و احتمالا در آینده نیز این رویه انکار را در پیش خواهد گرفت.


کد مطلب: 65553

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65553/کاخ-سفید-چین-متهم-ردیف-اول-حمله-سایبری-مایکروسافت-اکسچنج

ايتنا
  https://www.itna.ir