۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۵۵

تست نرم‌افزاری جدید برای تشخیص شماره چشم

ایتنا- کمپانی واربی پارکر به تازگی نرم افزاری ایجاد کرده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از تغییر شماره چشم خود آگاه شوند.
تست نرم‌افزاری جدید برای تشخیص شماره چشم
کمپانی واربی پارکر به تازگی نرم افزاری ایجاد کرده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از تغییر شماره چشم خود آگاه شوند.

به گزارش ایتنا و به نقل از Engadget، امکان این که در آینده مراجعه به چشم پزشک به منظور تعیین نمره چشم منسوخ شود، با اختراع جدید واربی پارکر بسیار زیاد شده است. این کمپانی اخیرا نرم افزاری به نام تست دید مجازی عرضه کرده است که به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از عینک یا لنز تماسی و یک آیفون، نمره چشم‌های خود را بررسی کنید.
 
شما برای انجام این کار می‌بایست تلفن همراهتان را در جایی ثابت قرار بدهید و 10 فوت از آن فاصله بگیرید و تست خواندن متنی که برایتان ارائه شده است را انجام بدهید. به این ترتیب مشخص می‌شود که آیا عینک یا لنز تماسی شما هنوز برایتان مناسب است یا نمره چشم تان تغییر کرده است.

البته روند تغییر عینک یا لنز تماسی به صورت خودکار انجام نمی شود و یک دکتر چشم نتیجه این نرم‌افزار را بررسی کرده و در طی دو روز پاسخ مرتبط با تست را به شما ارائه می‌کند. اگر دیدتان خوب باشد، تنها با پرداخت 15 دلار می‌توانید نسخه نمره چشم تان را به روز کنید. با این حال اگر نتوانید نوشته‌ها را بخوانید یا به هر طریقی واجد شرایط استفاده از این نرم‌افزار نباشید، واربی پارکر به شما پیشنهاد می‌کند که به صورت حضوری به دکتر چشم مراجعه کنید.
 

البته باید توجه داشته باشید که این کمپانی مشخصا اظهار داشته است که این روش نمی تواند به صورت کامل جایگزین دکتر چشم باشد و شما برای استفاده از این نرم‌افزار می‌بایست بین 18 تا 65 سال بوده و هیچ مشکلی به غیر از ضعیف بودن عادی چشم نداشته باشید.
 
رویکرد ساخت این نرم‌افزار برای اندازه گیری فاصله شما از تلفن همراه  بر فریم ورک  Vision در سیستم عامل iOS متکی است. به این ترتیب ارائه این نرم‌افزار برای اندروید ممکن است اندکی زمان بر باشد، زیرا پیدا کردن جایگزینی مطمئن برای فریم ورک یاد شده در سیستم عامل اندروید اندکی دشوار است.
 
هدف از ساخت این نرم‌افزار نیز کاملا مشخص است و علاوه بر پرداخت هزینه 15 دلاری برای تجدید شماره چشم موجب می‌شود که افراد بیشتری به عینک فروشی‌های پارکر مراجعه کنند. همچنین این نرم‌افزار برای کاربرانی که به دلیل شیوع کرونا یا کمبود وقت به چشم پزشک مراجعه نمی کنند نیز بسیار مناسب است.
کد مطلب: 65552
برچسب ها: آزمایش
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام