۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۳

حکم بستن دامنه‌های هموگلیف برای مایکروسافت صادر شد

ایتنا - ​​​​​​​مایکروسافت برای بستن دامنه‌های هموگلیف مخرب متعدد که برای فریب دادن مشتریان آفیس ۳۶۵ و کلاهبرداری استفاده شده اند، از یک دادگاه آمریکایی حکم گرفت.
حکم بستن دامنه‌های هموگلیف برای مایکروسافت صادر شد


این غول نرم افزاری پس از کشف فعال مخرب سایبری که مشتریانش را هدف گرفته بود، اوایل ماه میلادی جاری پرونده شکایتی را تنظیم کرد. مایکروسافت پس از این که شکایت یک مشتری درباره هک شدن یک ایمیل کاری را دریافت کرد، تحقیقاتی را آغاز کرد و دریافت یک گروه مجرمانه ناشناس ۱۷ دامنه مخرب ایجاد کرده که با استفاده از اطلاعات مسروقه مشتریان و دسترسی و کنترل حسابهای آفیس ۳۶۵ تلاش کرده اند به کلاهبرداری از تماسهای مشتریان این شرکت بپردازند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مایکروسافت در یک پست وبلاگ تایید کرد که یک قاضی در منطقه شرقی ویرجینیا حکمی را صادر کرده است که ثبت نام کنندگان دامنه را ملزم می کند خدمات برای دامنه‌های مخرب را غیرفعال کنند.

دامنه‌های هموگلیف از شباهت بعضی از حروف برای ایجاد دامنه‌های فریبنده که مشروع به نظر می رسند، بهره برداری می کنند. به عنوان مثال در یک مورد مجرمان یک ایمیل معتبر از یک حساب هک شده آفیس ۳۶۵ را شناسایی کرده بودند که درباره مسائل پرداخت پول بود. با استفاده از اطلاعات مذکور ایمیلی از یک دامنه هموگلیف با استفاده از نام ارسال کننده ایمیل و تقریبا دامنه شبیه آن ارسال کرده بودند. موضوع و فورمت ایمیل هم مثل ایمیل واقعی بود اما ادعای دروغی را مطرح کرده و خواستار دریافت هر چه سریعتر پول شده بودند. خلافکاران سایبری با ارسال اطلاعاتی که معتبر به نظر می رسیدند و در آنها از لوگوی جعلی شرکت استفاده شده بود، تلاش کرده بودند به کلاهبرداری الکترونیکی دست بزنند.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، اگرچه این خلافکاران بمحض شناسایی شدن، زیرساخت مخربشان را از اکوسیستم مایکروسافت خارج می کنند اما مایکروسافت با دریافت حکم دادگاه مانع از جابجایی این دامنه ها می شود.
کد مطلب: 65546
برچسب ها: مایکروسافت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام