کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نماینده مجلس:

وزارت ارتباطات در محاسبه ترافیک بین‌الملل تلگرام پول اضافی از مردم گرفته است

28 تير 1400 ساعت 11:01

ایتنا - ​​​​​​​نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نه تنها وزارت ارتباطات از حقوق ملت در برابر بدعهدی تلگرام دفاع نکرده، بلکه در محاسبه ترافیک بین‌الملل کاربران شبکه اجتماعی تلگرام پول اضافی از مردم گرفته است.




عباس مقتدایی در جلسه علنی صبح امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در سوال خود از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص علت عدم تشریح و شفاف سازی مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین‌الملل برای کاربران این شبکه اجتماعی با وجود استقرار CDN‌های تلگرام در کشور بیان کرد: آقای وزیر شما بخشی از سوال من را تحریف کردید، چرا تلگرام به تعهدات خود عمل نکرد اما شما در کسوت وزیر ایران به جای برخورد قانونی با این مجموعه از آن حمایت کردید. شما اطلاعات کاربران ایرانی را در اختیار زیرمجموعه خارجی قرار دادید در صورتی که مردم به شما و وزارتخانه اعتماد کرده بودند. به جای حمایت از آنها باید از ملت ایران حمایت می‌کردید. چرا حریم شخصی شهروندان ایرانی را حفظ نکردید؟ چرا تا به امروز شفاف سازی نکردید و لاپوشانی کردید؟. علاوه بر این پول‌های اضافه بر سازمان نیز از مردم گرفتید.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی در ادامه اظهار کرد: همان طوری که امام علی (ع) تاکید داشتند مسئولی که مسئولت برعهده می‌گیرد نباید به عنوان گرگی به جان جامعه بیفتد. وزیر جمهوری اسلامی باید نسبت به مردم محبت داشته باشد. شما دست در جیب مردم کردید اکنون از وجدان شما می‌خواهم تا در پیشگاه ملت واقعیت را بگویید و از مردم عذرخواهی کنید و دارایی آنها را برگردانید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از ارقامی را که شما گفتید بنده همین الان چک کردم و غلط بود. در شورای عالی فضای مجازی درخواست کردند که بخشی از  CDN‌های تلگرام به داخل منتقل شود و مجوز را از این شورا گرفتند و CDN‌ها به داخل منتقل شد، ولی شما به وظیفه قانونی خود عمل نکردید و به جای محاسبه ۵۰ درصد ترافیک بین‌الملل برای کاربران این شبکه ۱۰۰ درصد با مردم محاسبه کردید. اهمال کاری شما کاملا مشخص است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه تاکید کرد: اگر وزیری جایی کوتاهی کند مجلس یازدهم با آن برخورد می‌کند. بنده برای رعایت اخلاق در ماه پنجم سال گذشته تذکر کتبی دادم اما پاسخی نگرفتم. در ماه هفتم نامه نوشتم اما باز پاسخی نگرفتم. به مرکز پژوهش‌ها نامه زدم که آنها جویا شوند اما گفتند که وزارتخانه پاسخگو نیست.

مقتدایی در پایان تاکید کرد: اکنون از شما می‌خواهم که در محضر ملت پاسخگو باشید. بنده با نظرات کارشناسی به این نتیجه رسیدم که حداقل هزاران میلیارد تومان از جیب مردم پول گرفته شده است. آقای رئیس جمهور، وزیر شما پاسخگو نیست اموال و دارایی مردم به نابودی کشیده شد اما پاسخی ندادید. امروز فرهنگیان، دانشگاهیان و آحاد ملت از اقداماتی که باید انجام می‌شد اما صورت نگرفته است گلایه‌مند هستند. آقای وزیر شما در تلگرام پول اضافی از مردم گرفته‌اید و حقوق ملت را زیرپا گذاشتید از مردم باید عذرخواهی کنید. بنده از توضیحات شما قانع نشده و سوال را به رای می‌گذارم.


کد مطلب: 65535

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65535/وزارت-ارتباطات-محاسبه-ترافیک-بین-الملل-تلگرام-پول-اضافی-مردم-گرفته

ايتنا
  https://www.itna.ir