۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵

آغاز مخفیانه آزمایش قابلیت پشتیبان‌گیری ابری امن توسط واتس اپ

ایتنا- گزارش‌های منتشر شده خبر از آن دارند که شرکت واتس اپ قصد دارد تا ساختار پیام‌های خود را به یک محیط ابری امن انتقال بدهد تا کاربران بتوانند از مزایای امنیتی بیشتری بهره ببرند.
آغاز مخفیانه آزمایش قابلیت پشتیبان‌گیری ابری امن توسط واتس اپ
گزارش‌های منتشر شده خبر از آن دارند که شرکت واتس‌اپ قصد دارد تا ساختار پیام‌های خود را به یک محیط ابری امن انتقال بدهد تا کاربران بتوانند از مزایای امنیتی بیشتری بهره ببرند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، یکی از بزرگ‌ترین مزایایی که واتس‌اپ به کاربران خود ارائه می‌کند، استفاده از رمزنگاری دو طرفه برای محتوای ارسالی توسط کاربران است و به همین دلیل نیز این پیام‌رسان یکی از امن‌ترین محصولات نرم‌افزاری در رده خود محسوب می‌شود.
 
با این وجود این شرکت به تازگی در برنامه ویژه‌ای قصد دارد تا ساختار بک آپ داده‌ها را برای مشتریان خود فراهم آورد و این بک آپ آنلاین در محیط ابری انجام خواهد شد.
 
یک مرکز تحقیقاتی به تازگی در بررسی ساختار نسخه بتای واتس‌اپ برای اندروید با کد 2.21.15.5 کشف کرده است که این نسخه از این پیام‌رسان دارای یک قابلیت ویژه تهییه فایل‌های پشتیبان برای پیام‌های کاربران است.
 
البته این امر ممکن استنگرانی‌هایی را به وجود بیاورد زیرا بسیاری از افراد داشتن یک نسخه بک آپ از داده‌های خود را مانند در اختیار قرار دادن یک شانس برای سرقت اطلاعات توسط هکرها می‌دانند.
 
 
 
با این حال جای نگرانی نیست زیرا این ساختار ابری به صورت مستقل ایجاد شده و برای دسترسی به آن نیاز به یک رمزو عبور خاص دیگر وجود خواهد داشت که تنها خود کاربر می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.
 
به این ترتیب اگر تلفن همراه و رمز عبور خود را به صورت همزمان از دست داده باشید، دیگر امکان بازیابی این اطلاعات برای شما وجود نخواهد داشت و هیچ راهی برای یافتن این اطلاعات وجود نخواهد داشت.
 
البته اگر مایل به استفاده از این رمز نیستید به سادگی می‌توانید به جای استفاده از آن به سراغ استفاده از یک کلید رمزنگاری 64 رقمی بروید که البته اگر آن را گم کنید، باز هم راهی برای بازیابی وجود نخواهد داشت.
 
از دیگر قابلیت‌های مد نظر برای عرضه به کاربران واتس‌اپ، وضعیت استفاده از سینک همزمان بر روی چند دستگاه است و به همین دلیل نیز این قابلیت در حال بررسی است تا مشخص شود که واتس‌اپ می‌خواهد این قابلیت را به کاربران خود ارائه کند یا خیر.
کد مطلب: 65534
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام