کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کشف نقص امنیتی روز صفر در تمامی مرورگرهای پرکاربرد

سايت خبری ايتنا , 10 مرداد 1400 ساعت 15:39

ایتنا – یک خبر ترسناک نشان دهنده این است که تقریبا تمامی مرورگرها پرکاربر وب در جهان با مشکل امنیتی روز صفری روبرو هستند که می‌تواند امنیت میلون‌ها کاربران را به خطر بیندازد.


یک خبر ترسناک نشان دهنده این است که تقریبا تمامی مرورگرها پرکاربر وب در جهان با مشکل امنیتی روز صفری روبرو هستند که می‌تواند امنیت میلون‌ها کاربران را به خطر بیندازد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، این رخته امنیتی در اوایل سال جاری میلادی توسط گروه تحلیل‌های امنیتی گوگل یا TAG شناسایی شده بود و شامل چند مشکل امنیتی بزرگ در سیستم‌های محبوب جهان بود.
 
در حقیقت چهار رخته امنیتی در مرورگرهای گوگل کروم، اینترنت اکسپلورر و حتی سافاری یافته شده بودند که عملا در کمپین‌های مختلف شناسایی شده و همگی در درجات بالای خطر قرار داشتند.
 
البته مشکل پیش آمده سافاری اندکی با بقیه مرورگرها متفاوت بوده است زیرا این مرورگر به واسطه مشکل امنیتی در سیتسم وب کیت در معرض خطر است. شایان ذکر است که وب کیت یک موتور ویژه مرورگر است که توسط سیستم سافاری اپل استفاده می‌شود.
 

 
 
چند تن از اعضای TAG به نام‌های مدی استون و کلمنت لسینیه در باره این موضوع می‌گوید: «ما سه مورد از این رخنه‌های امنیتی را تحلیل کرده و ارزیابی کردیم که توسط شرکت‌های نظارتی تجاری ساخته شده بودند و به دولت‌های مختلف فروخته می‌شدند تا به عنوان در پشتی مورد استفاده قرار بگیرند.»
 
علاوه بر ارزیابی این نقاط ضعف امنیتی، محققات دریافتند که تقریبا تعداد حملات انجام شده بر پایه این ضعف‌های امنیتی روز صفر، به شدت افزایش یافته است.
 
 بر اساس آخرین گزارش‌ها تعداد رخنه‌های امنیتی شناسایی شده که هنوز به آن‌ها رسیدگی نشده است، به 33 مورد رسمی رسیده‌اند و در این میان تعداد 22 مورد تنها در سال 2020 کشف شده بودند.
 
شایان ذکر است که نگرانی‌هایی مانند استفاده تهاجمی از این مشکلات روزصفر به شدت ادامه دارند و انتظار می‌رود تا هر چه سریع‌تر اقدام‌هایی برای رفع این موارد انجام شوند.


کد مطلب: 65531

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65531/کشف-نقص-امنیتی-روز-صفر-تمامی-مرورگرهای-پرکاربرد

ايتنا
  https://www.itna.ir