کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تغییرات جذاب مایکروسافت تیمز برای ویندوز 11

سايت خبری ايتنا , 3 مرداد 1400 ساعت 5:50

ایتنا – با توجه به نزدیک شدن زمان عرضه ویندوز 11 به کاربران جهان، مطابق انتظارات اطلاعات جدیدی درباره نرم‌افزارها و اجرای آن‌ها بر روی این سیستم عامل منتشر می‌شود که آخرین مورد آن‌ها به مایکروسافت تیمز مربوط است.


توجه به نزدیک شدن زمان عرضه ویندوز 11 به کاربران جهان، مطابق انتظارات اطلاعات جدیدی درباره نرم‌افزارها و اجرای آن‌ها بر روی این سیستم عامل منتشر می‌شود که آخرین مورد آن‌ها به مایکروسافت تیمز مربوط است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، نسخه بعدی مایکروسافت تیمز قرار است تا برای ویندوز 11 و 10 در دسترس قرار داشته باشد و تغییرات بزرگی را در این به روزرسانی مشاهده خواهیم کرد که می‌تواند عملکرد این برنامه را بهتر از پیش سازد.
 
نخستین اشاره به مایکروسافت تیمز جدید در رخداد رونمایی از ویندوز 11 انجام شد ولی مدتی بعد این سیستم با نام تیمز 2.0 توسط رسانه‌ها و افراد فنی مورد اشاره قرار گرفت و به تدریج شاهد رونمایی از تغییرات بزرگ برای این سیستم نسبت به نسخه قبلی هستیم.
 
برای مثال بزرگ‌ترین تغییر نسبت به نشخه فعلی این است که تیمز 2 بر پایه وب ویو نسخه 2 بر روی مرورگر کروم کار می‌کند و دیگر خبری از اپلیکیشن برپایه الکترون نیست.
 

 
به این ترتیب این امر به مایکروسافت اجازه می‌دهد که از فناوری‌های داخلی وب مانند اچ.تی.ام.ال، سی.اس.اس و جاوا اسکریپت در کنار قابلیت‌های موتور رندرینگ کرومیوم بهره‌مند شود.
 
از سوی دیگر تیمز 2.0 دیگر از Angular استفاده نخواهد کرد و از یک ساختار فرانت اند متن باز یعنی کتابخانه React.JS برای بهره گیری از جاوا اسکریپت استفاده کرده است.
 
نسخه عادی این نرم‌افزار تحت وب اجرا خواهد شد ولی با توجه به ساختار اشاره شده برای وب ویو نسخه 2 برای اج، این امکان وجود خواهد داشت که کاربر بتواند این وب‌سایت را مانند یک نرم‌‌افزار مستقل بر روی دستگاه خود اجرا کند.
 
مواردی مانند افزونه مرورگر برای تیمز و همچنین منوی صلی این نرم‌افزار نیز حذف شده‌اند و این موضوع به کاربران این حس را القا می‌کند که با یک اپلیکیشن اختصاصی سر و کار دارند. البته برای دسترسی به مرورگر اج می‌توان در هر کجا از این برنامه کلیک راست کرد.
 
از دیگر قابلیت‌های نسخه 2.0 مایکروسافت تیمز می‌توان به قابلیت شخصی‌سازی ابعاد صفحه خروجی نرم‌افزار اشاره کرد و به این ترتیب باید منتظر ماند تا نسخه پیش نمایش این محصول در اختیار کاربران قرار بگیرد.


کد مطلب: 65528

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65528/تغییرات-جذاب-مایکروسافت-تیمز-ویندوز-11

ايتنا
  https://www.itna.ir