کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستاوردی بزرگ برای شرکت چینی:

شیائومی دومین سازنده بزرگ گوشی هوشمند در جهان

سايت خبری ايتنا , 27 تير 1400 ساعت 2:20

ایتنا – شرکت شیائومی موفق به کسب دستاورد بسیار بزرگی شده و توانست تا رتبه دوم بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه هوشمند در جهان را به خودش اختصاص بدهد.


شرکت شیائومی موفق به کسب دستاورد بسیار بزرگی شده و توانست تا رتبه دوم بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه هوشمند در جهان را به خودش اختصاص بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، شاید اگر 10 سال پیش به کسی می‌گفتید که شرکت‌های چینی بازار تلفن‌های همراه را قبضه خواهند کرد، کمتر کسی حرف شما را باور می‌کرد ولی واقعیت از پیشرفت چشمگیر این شرکت‌ها خبر دارد و شرکت شیائومی در راستای پیشرفت بزرگ خود توانسته است تا به رتبه دوم بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه هوشمند دست پیدا کند.
 
آمار و ارقام منتشر شده از سوی منابع تحلیل نشان دهنده این است که در سه ماهه دوم سال 2021، شرکت شیائومی توانسته است تا 17 درصد از کل بازار تلفن همراه هوشمند را به خودش اختصاص بدهد.
 
بر اساس این آمار، این شرکت در بازه زمانی مشابه با سال گذشته توانسته است تا رشد عظیم و 83 درصدی را تجربه کند و به این ترتیب به یک غول تمام عیار در زمینه تولید تلفن همراه بدل گردد.
 

 
 
رتبه سوم این رده بندی متعلق به شرکت اپل بود ولی شیائومی توانست تا این غول آمریکایی را کنار بزند و به این ترتیب اپل با مالکیت 14 درصدی بر بازار تلفن همراه هوشمند به رتبه سوم سقوط کرد.
 
مطابق انتظارات، رتبه نخست این بازار متعلق به غول کره‌‌ای یعنی سامسونگ است که 19 درصد از کل بازار را در اختیار گرفته است و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها قصد از دست دادن جایگاه خود را داشته باشد ولی نفس شیائومی را پشت سر خود حس می‌کند.
 
شرکت‌های ویوو و اوپو در این رده بندی با 10 درصد مالکیت بازار برای هر شرکت شرایط خوبی را داشته‌اند ولی شیائومی بیشترین بهره را از جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین برده است.
 
کارشناسان کلید اصلی این آمار شیائومی را قیمت گذار عالی محصولات این شرکت می‌دانند. قیمت متوسط محصولات شیائومی به مزیان 40 درصد پایین‌تر از سامسونگ و 75 درصد کمتر از اپل بوده است و این شرایط حتی برای پرچمدارانی مانند می 11 نیز صادق بوده است.
 
به همین دلیل نیز در بازارهای آمریکای لاتین شاهد رشد 300 درصدی فروش شیائومی بودیم و این رشد در بازار آفریقا 150 و در بازار اروپا 50 درصد بوده است.


کد مطلب: 65502

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65502/شیائومی-دومین-سازنده-بزرگ-گوشی-هوشمند-جهان

ايتنا
  https://www.itna.ir