کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به‌روزرسانی جدید گوگل کروم فرایند کپی و پیست را آسان‌تر می‌کند

9 مرداد 1400 ساعت 10:45

ایتنا – مایکروسافت و گوگل در حال پیاده سازی ساختار جدیدی برای ای پی آی‌های برپایه کرومیوم هستند که موجب می‌شود تا کارایی‌های کپی و پیست کردن محتوا بر روی مرورگرهای وب بهبود پیدا کند.


دو شرکت مایکروسافت و گوگل در حال پیاده سازی ساختار جدیدی برای APIهای بر پایه کرومیوم هستند که موجب می‌شود تا کارایی‌های کپی و پیست کردن محتوا بر روی مرورگرهای وب بهبود پیدا کند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری techradar، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مایکروسافت اج و گوگل کروم به کاربران اجازه می‌دهند تا بتوانند بخش کوچکی از فرمت فایل را بین اپلیکیشن‌های وب و دسکتاپ کپی کنند.
 
این موارد شامل پسوندهای فایل مشهوری مانند JPG، PNG و حتی HTML نیز هستند و به همین دلیل نیز انتظار می‌رود تا موراد بدیهی‌ای مانند پسوند فایل‌های ورد یعنی .docx و TIFF (پسوند محبوب و نیرومندی برای طراحی گرافیکی) نیز به واسطه این قابلیت جدید به این محصول اضافه شود.
 
این قابلیت جدید به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد که بتوانند سناریویی را ایجاد کنند که به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند فایل‌ها را به صورت آزادانه بین PWA ها و نرم‌افزارهای نصب شده بر روی سیستم عامل خود کپی کنند.
 


برای مثال کاربران سیستم عامل ویندوز می‌توانند یک فایل را بر روی فایل اکسپلورر خود باز کرده و سپس آن را به صورت مستقیم به محیط آنلاینی مانند گوگل داکز انتقال بدهند. مزیت این ساختار جدید این است که موجب می‌شود که دیگر مشکل سازگاری با فرمت برای این فایل وجود نداشته باشد.
 
شاید در ظاهر این قابلیت برای کاربران عادی چندان ویژه نباشد، ولی در عمل موجب می‌شود که از نظر محاسباتی شاهد جهشی بزرگ باشیم زیرا ارتباط میان ویندوز و مرورگرها بسیار ساده‌تر خواهد شد و به همین دلیل نیز عملکرد کلی بهبود خواهد یافت.
 
انتظار می‌رود که این شرکت به زودی اطلاعات بیشتری را درباره این رابط ای پی آی به کاربران خود و توسعه دهندگان ارائه کند، ولی در هر صورت به نظر می‌رسد که این تصمیم می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور به یک استاندارد مهم در جهان وب تبدیل شود.
 


کد مطلب: 65488

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65488/به-روزرسانی-جدید-گوگل-کروم-فرایند-کپی-پیست-آسان-تر-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir