۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۷

جریمه 590 میلیون دلاری گوگل در فرانسه به دلیل نقض قوانین ضد انحصار

ایتنا – ظاهرا اوضاع دشوار گوگل در اروپا ادامه دارد زیرا این بار دولت فرانسه این شرکت را به دلیل نقض قوانین ضد انحصار با جریمه سنگین چند صد میلیون دلار روبرو کرده است.
جریمه 590 میلیون دلاری گوگل در فرانسه به دلیل نقض قوانین ضد انحصار
ظاهرا اوضاع دشوار گوگل در اروپا ادامه دارد زیرا این بار دولت فرانسه این شرکت را به دلیل نقض قوانین ضد انحصار با جریمه سنگین چند صد میلیون دلار روبرو کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، رقم دقیق جریمه تعیین شده برای این شرکت آمریکایی برابر با 500 میلیون یورو و برابر با 590 میلیون دلار آمریکا است که ماهیت آن به استفاده بخش اخبار گوگل از خبرهای تولیدی سایر منابع مرتبط می‌شود.
 
در حقیقت گوگل سرفصل و خلاصه اخبار مختلف را در بخش اخبار گوگل نمایش می‌دهد در حالی که توافق مناسبی با تولیدکنندگان خبر منتشرنکرده است و در عین حال نیز از سال 2020 دستوری مستقیم در زمینه تبعیت از رویکرد کسب مجوز دریافت کرده بوده است.
 
 
 
در ماه سپتامبر بود که گوگل رسما اعلام کرد که بابت نتیجه جستجوهایی که انجام شده است، هیچ چیز به ناشران فرانسوی نخواهد پرداخت و به جای آن تنها از اطلاعات اولیه استفاده خواهد کرد.
 
با این حال گوگل اقدام‌هایی را در این زمینه برداشته بود و مذاکراتی را با مراکز خبری مانند آژانس فرانس پرس انجام داده بود و حتی توانسته بود بر سر رقم پرداختی با اتحادیه de la presse d'information générale به توافق برسد.
 
با این حال اقدام‌های گوگل برای دولت فرانسه کافی به نظر نمی‌رسد و این شرکت از سوی ماقامات قانون گذار جریمه شده است. البته این موارد می‌توانند جدی‌تر هم بشوند زیرا دولت فرانسه به گوگل دو ماه دیگر فرصت داده است که با سایر ناشران این کشور به توافق برسد و در غیر این صورت باید جریمه‌ای برابر با 900 میلیون یورو برابر با یک میلیارد و 330 میلیون دلار را پرداخت کند.
 
البته هنوز هیچ چیز قطعی نیست و گوگل می‌تواند نسبت به رای صادر شده اعتراض کند ولی بعید به نظر می‌رسد که اعتراض احتمالی بخواهد تغییر عمده‌ای در این ساختار ایجاد کند.
 
کد مطلب: 65483
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام