۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۷

اعتراض اروپا به واتس‌اپ بابت تغییرات در خط مشی حریم خصوصی

ایتنا - واتس‌اپ با اعتراضات شدید سازمان مصرف‌کنندگان اروپایی و نهادهای دیگر بر سر یک به‌روزرسانی خط مشی حریم خصوصی خود مواجه شده است
اعتراض اروپا به واتس‌اپ بابت تغییرات در خط مشی حریم خصوصی
واتس‌اپ، شرکت تحت ملکیت فیس‌بوک، با اعتراضات شدید سازمان مصرف‌کنندگان اروپایی و نهادهای دیگر بر سر یک به‌روزرسانی خط مشی حریم خصوصی خود مواجه شده است، به‌روزرسانی که موجب ابراز نارضایتی‌هایی در نقاط مختلف جهان شده و برخی از کاربران را به رو آوردن به اپهای رقیب آن، تلگرام و سیگنال، سوق داده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از رویترز، واتس‌اپ در ماه ژانویه یک خط مشی حریم خصوصی را معرفی کرد که برای این پلتفرم امکان اشتراک‌گذاری برخی اطلاعات با فیس‌بوک و دیگر شرکتهای این گروه را فراهم می‌آورد. این شرکت اعلام کرد که این تغییرات برای کاربران امکان تبادل پیام با کسب و کارها را فراهم می‌آورد و تاثیری بر مباحثات شخصی نخواهد داشت.
 
سازمان مصرف‌کنندگان اروپایی (BEUC)  و هشت عضو آن به انتقاد از این تغییرات پرداخته و به کمیسیون اروپا و شبکه اروپایی مراجع مصرف‌کنندگان شکایت کرده است که واتس‌اپ به شکلی غیرمنصفانه کاربران را برای پذیرش خط مشیهای جدیدش تحت فشار قرار داده است.
 
این گروه در یک بیانیه مشترک اعلام کرد که «محتوای این اعلان‌ها، ماهیت، زمان‌بندی و تکرار آنها فشار بی‌موردی را بر کاربران وارد کرده و آزادی انتخاب آنها را مختل کرده است. از این جهت، این شرکت رهنمود اتحادیه اروپا درباره روش‌های تجاری غیرمنصفانه را نقض کرده است».
 
در ادامه این بیانیه آمده است: «واتس‌اپ به زبانی ساده و قابل درک برای عموم ماهیت این تغییرات را توضیح نداده است... این ابهام باعث نقض قانون مصرف‌کنندگان اتحایده اروپا شده که شرکت‌ها را ملزم به استفاده از ضوابط روشن برای قراردادها و اطلاع‌رسانی‌های تجاری کرده است».
 

اما این شرکت در پاسخ گفت که BEUC موضوع را اشتباه متوجه شده است. یکی از سخنگویان آن گفت: «اقدام BEUC بر پایه سوء برداشتی از هدف و تاثیر این به‌روزرسانی ضوابط خدمات ما بوده است. این به‌روزرسانی توانائی ما برای اشتراک‌گذاری داده‌ها با فیس‌بوک را گسترش نمی‌دهد، و تاثیری بر محرمانگی پیام‌های شما با دوستان یا خانواده‌تان، در هر کجای دنیا که باشند، ندارد. ما از اینکه فرصتی در اختیارمان قرار داده شود تا این به‌روزرسانی را برای BEUC توضیح دهیم و معنای آن برای افراد را شفافسازی کنیم استقبال می‌کنیم».
 
گروه‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مصرانه از شبکه اروپایی مراجع حقوق مصرف‌کنندگان و مراجع حفاظت از داده‌ها در اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا با همکاری هم به چاره‌جویی درباره این دغدغه‌های حریم خصوصی و حقوق مصرف‌کنندگان بپردازند.
 
کد مطلب: 65452
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام