۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۸

هزاران حمله هکری در کمین دستگاه‌های هوشمند خانگی

ایتنا - دستگاهی که هدف بیشترین حملات قرار گرفت چاپگر اپسون بود، که، با این حال، امن ماندن خود را ثابت کرد. ولی یک دوربین ieGeek خریداری شده از آمازون که به عنوان گزینه منتخب این شرکت هم تبلیغ شده بود نتوانست از این آزمون سربلند بیرون بیاید
هزاران حمله هکری در کمین دستگاه‌های هوشمند خانگی
با اینکه استفاده از دستگاه‌های خانه هوشمند می‌تواند محیط زندگی شما را ارتقاء ببخشد، ولی همچنین می‌تواند خانه شما به یک جهنم واقعی پر از چشمهای شکارچی و فعالیت‌های تبه‌کارانه تبدیل کند. یک تحقیق جدید که توسط گروه تحقیقات مصرف‌کنندگان موسوم به Which?  انجام شده دریافته است که یک خانه مجهز به دستگاه‌های خانه هوشمند ممکن است هر هفته متحمل ده هزار تلاش برای هک شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از سایبرنیوز، این گروه با همکاری گروه NCC و اتحادیه سایبری جهانی (GCA) یک خانه را به طیف کاملی از دستگاههای خانه هوشمند، شامل تلویزیون‌ها، ترموستات‌ها، و حتی کتری‌ها، مجهز کرد. نتیجه حاصله بسیار تکان‌دهنده بود: این خانه هوشمند جدید متحمل حملات سایبری متعددی شد، که نهایتا بالغ بر 14 حمله در یک ساعت شد. جمعبندی آنها این بود که بیشتر دستگاه‌ها توانستند با موفقیت این حملات را دفع کنند، ولی یک دوربین ساخت آمازون هک شد و برای یک تبه‌کار سایبری اجازه داد که برای جاسوسی از افراد حاضر در خانه جاسوسی کند.
 
نتایج این تحقیق
در مجموع، در طی هفته اول این آزمایش در ماه مه، گروه Which? توانست 1017 تلاش هک که از نقاط مختلف جهان به اجرا در آمده بودند را به ثبت برساند.
دستگاهی که هدف بیشترین حملات قرار گرفت چاپگر اپسون بود، که، با این حال، امن ماندن خود را ثابت کرد. ولی یک دوربین ieGeek خریداری شده از آمازون که به عنوان گزینه منتخب این شرکت هم تبلیغ شده بود نتوانست از این آزمون سربلند بیرون بیاید و اندکی پس از این گزارش از این فروشگاه حذف شد.
  

برای امن کردن خانه هوشمند چه کاری می‌توان کرد؟
خوشبختانه، راههای بسیاری برای امنسازی دستگاههای خانه هوشمند وجود دارد. همیشه از یک پسوورد قوی وایفای و یک VPN برای اطمینان حاصل کردن از رمزنگاری شده بودن اتصالتان به شبکه استفاده کنید. همچنین، برای تمام اکانتهای شخصیتان از راستی‌آزمایی دومرحله‌ای استفاده کنید، تازه‌ترین ویرایشهای نرم‌افزاری را از طریق آپدیتها دریافت کنید، و برای مهمان‌ها از یک شبکه وایفای جداگانه استفاده کنید.
 
 
کد مطلب: 65450
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام