۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۳

سریع‌ترین خودروی داج یک ماشین قابل رقابت با تسلا مدل Plaid خواهد بود

ایتنا - وقت آن است که داج گام پیش بگذارد و با تسلا مدل S Plaid به رقابت برخیزد.
سریع‌ترین خودروی داج یک ماشین قابل رقابت با تسلا مدل Plaid خواهد بود
داج سرگرم تلاش در زمینه باتری-الکتریکی داج است. با فشار بزرگ EV و فورد و فولکس واگن و همچنین شروع رسمی تحویل تسلا مدل S Plaid، زمان آن فرا رسیده که داج دوباره سرگرم کار شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از insideEVs، هنگامی که داج مدل Demon به بازار آمد، بحث‌های زیادی راجع به مقایسه شتاب آن با تسلا مدل S P100D در گرفت. حتی داج یک نامه رسمی نوشت و در آن به طور غیرمستقیم اقرار کرد که Demon  سریعتر از Model S نیست.
 
روشن است که اگر داج بخواهد با اتومبیل‌های برقی پرسرعت رقابت کند، مجبور است خودش دست به تولید یک خودرو بزند. اگر این خودروساز برای رقابت با موتورهای بنزینی، تحت فشار قرار خواهد گرفت.
 
از سوی دیگر، اداره دیترویت ادعا کرده که متوجه شده داج سرگرم کار بر روی سریع‌ترین مدل خود است و به باتری مجهز خواهد بود. البته در گذشته FCA هرگز طرفدار خودروهای برقی نبوده و مدیر عامل سابق آن یعنی سرجیو مارکیونه، در موارد مختلف این موضوع را به صراحت بیان کرده است؛ تا جایی که حتی به مردم توصیه می‌کند از خرید آنها خودداری کنند. با این حال، اکنون که FCA  زیر چتر Stellantis قرار گرفته، به نظر می‌رسد نظرات و برنامه‌های آینده در شرف تغییر باشند.
 

هدف داج از مدل Demon، تولید سریعترین خودروی روی کره زمین بود؛ اما مدل S P100D و Model S Performance قبلاً ثابت کرده‌اند که سریع‌ترند. اکنون، مدل S Plaid تصاحب این عنوان برای را داج به طور قابل‌توجهی دشوار کرده است؛ به‌ویژه اگر به برق مجهز نباشد.
 
گفتنی است مدل S Plaid در کمتر از ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ در حالیکه پیش‌تر هرگز خودروهای تولید شده، چنین قابلیتی نداشته‌اند. برای مثال، FCA  ادعا کرد که مدل Demon می‌تواند این کار را در عرض ۲٫۳ ثانیه به این سرعت برسد.
 
گفته می‌شود داج برقی جدید و فوق‌العاده سریع، تنها یکی از چندین مدل الکتریکی است که در حال حاضر در دست ساخت است.
کد مطلب: 65422
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام