۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۹
مطالعه دانشگاه ییل نشان داد:

تاثیر نوعی قارچ بر درمان مغز از آسیب افسردگی

ایتنا - بسیاری از افراد سال‌هاست که تجربیاتی را نقل کرده‌اند که در آنها ادعا شده بود که این ترکیبات به کاهش افسردگیشان کمک کرد یا، در برخی از موارد، باعث بهبودی آن شد.
تاثیر نوعی قارچ بر درمان مغز از آسیب افسردگی
تحقیقات پیشین تاکنون به این نتیجه رسیده بود که تجربه کردن افسردگی یا استرس مزمن می‌تواند تعداد اتصال‌های عصبی در مغز را کاهش دهد.
از همین رو، برخی افراد به دنبال یافتن موادی بوده‌اند که به رفع این مشکل ازطریق تحریک رشد اتصال‌های عصبی کمک کند، هر چند بسیاری از این محصولات مورد حمایت دانش قرار نگرفته‌اند.
با این حال، نتایج یک مطالعه جدید که توسط دانشگاه ییل انجام شده، امیدهایی را درباره استفاده از یک ترکیب پرطرفدار ایجاد کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این مطالعه جدید بر ترکیبات روان‌گردانی به نام سیلوسایبین که در نوعی از قارچ یافت می‌شود تمرکز کرده است. بسیاری از افراد سال‌هاست که تجربیاتی را نقل کرده‌اند که در آنها ادعا شده بود که این ترکیبات به کاهش افسردگیشان کمک کرد یا، در برخی از موارد، باعث بهبودی آن شد.
چنن گزارش‌هایی با برخی از مطالعاتی که بر علائم خودگزارش‌شده تمرکز نموده بودند مورد حمایت قرار گرفتند.
 
الیته این مطالعه جدید از جنبه متفاوتی به آن نگاه کرده و به بررسی تغییرات در مغز ناشی از سیلوسایبین پرداخته است و دریافته است که این ترکیب می‌تواند رشد اتصالات نورونی را پس از یک دوز تحریک کند(حداقل در موش‌ها).
این پژوهشگران علاوه بر اینکه متوجه افزایش 10 درصدی در تعداد اتصال نورونی شدند، مشاهده کردند که طول آنها به طور متوسط  10 درصد بیشتر شده است. این بدان معناست که این اتصال‌های جدید، قوی‌تر از قبل هستند.
 

این یافته‌‌ها توسط الکس کوان (محقق ارشد) و لینگ-شیائو شائو (نویسنده اول) این مطالعه با استفاده از یک میکروسکوپ اسکن لیزری انجام شدند.

این دو نفر، از این تکنولوژی برای پایش برآمدگی‌های کوچک بر روی سلول‌های عصبی به نام خارهای دندریتی در طی چندین روز استفاده کردند، و متوجه شدند که تعداد و اندازه این برآمدگی‌ها در ظرف 24 ساعت اول تجویز این ماده روان‌گردان، افزایش یافت.
این تغییرات، که در موش‌های زنده مورد استفاده برای این مطالعه مشاهده شدند، همچنان پس از یک ماه موجود بودند. پس از این مدت، این محققان متوجه افزایش فعالیت ناقل عصبی در این موش‌ها، و همچنین «بهبودهای رفتاری» زمانی که موش‌ها تحت استرس قرار بگیرند، شدند.

این مطالعه به مجموعه رو به رشدی از تحقیقات افزوده می‌شود که بر مزایای بالقوه مرتبط با برخی مواد روان‌گردان متمرکز شده‌اند، هرچند که همچنان پرسش‌هایی جدی به جای خود باقیست. 
 
کد مطلب: 65416
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام