۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۹
با عبور از رکورد سال 2015،

رکورد بالاترین دما در قطب جنوب شکسته شد

ایتنا - دمای رکوردشکنانه 18.3 سانتیگراد (64.94 فارنهایت) توسط ایستگاه اسپرانزای آرژانتین در 6 فوریه 2020 ثبت شد، و در 1 ژوئیه 2021 به تایید سازمان جهانی هواشناسی رسید.
رکورد بالاترین دما در قطب جنوب شکسته شد
سازمان جهانی هواشناسی (WMO) ثبت رکورد جدیدی از درجه حرارت را در قطب جنوب در فوریه 2020 تایید کرد، رکوردی که اندکی رکورد قبلی به ثبت رسیده در سال 2015 را تحت‌الشعاع قرار داد. اگرچه این دما تایید شد و مورد پذیرش قرار گرفت، ولی این سازمان یک دمای حتی بالاتر که دو روز بعد از آن گزارش شده بود را رد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، دمای رکوردشکنانه 18.3 سانتیگراد (64.94 فارنهایت) توسط ایستگاه اسپرانزای آرژانتین در 6 فوریه 2020 ثبت شد، و در 1 ژوئیه 2021 به تایید WMO رسید. این عدد بالاتر از رکورد قبلی 17.5 درجه سانتیگراد (63.5 درجه فارنهایت) به ثبت رسیده توسط همین ایستگاه در مارس 2015 است.
 
با این حال، این سازمان یک دمای متفاوت به ثبت رسیده در 9 فوریه 2020، توسط ایستگاه برزیل در جزیره سیمور، را رد کرد. این ایستگاه دمای 20.75 درجه سانتیگراد (69.35 درجه فارنهایت)، که WMO نهایتا پس از آنکه به این نتیجه رسید که ممکن است یک حفاظت تابشی موقتی در این ایستگاه مانیتورینگ موجب یک «خطای سوگیری حرارتی قابل اثبات» شده باشد این گزارش را رد کرد.
 

در این میان، دمای به تایید رسیده آرژانتین به آرشیو شرایط فوق‌العاده آب و هوایی نزد WMO  افزوده خواهد شد. در بیانیه‌ای درباره این تایید، دبیرکل WMO پروفسور پتری تالاس گفت:
 
تایید این رکورد دمای بیشینه به این خاطر مهم است که به ما برای ساخت تصویری از آب و هوا و اقلیم در یکی از جبهه‌های نهایی زمین کمک می‌کند. قاره قطب جنوب، به شکلی حتی بیشتر از قاره قطب شمال، پوششی ضعیف از جنبه شرایط آب و هوایی پیوسته و پایدار و مشاهدات و پیشبینی‌های آب و هوایی دارد، در حالی که هر دوی اینها نقشی مهم در شکلدهی الگوهای آب و هوایی و اقلیمی و در بالا آمدن سطح دریاها بازی می‌کنند.
 
 
کد مطلب: 65412
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام