کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل کروم کاربران را به صورت مستقیم از سایت‌های خطرناک دور می‌کند

19 تير 1400 ساعت 11:08

ایتنا – شرکت گوگل بدون شک محبوب‌ترین مرورگر وب جهان را در اختیار دارد و این مرورگر وب در نوع خود یکی از بهترین خدمات امنیتی جهان را به کاربران خود ارائه کرده است که این خدمت، دور کردن کاربران از سایت‌های پر خطر است.


شرکت گوگل بدون شک محبوب‌ترین مرورگر وب جهان را در اختیار دارد، و این مرورگر وب در نوع خود یکی از بهترین خدمات امنیتی جهان را به کاربران خود ارائه کرده است که این خدمت، دور کردن کاربران از سایت‌های پرخطر است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar،  بر اساس اعلام رسمی شرکت گوگل، مرورگر گوگل کروم قرار است تا از این به بعد کاربران خود را به صورت فعالانه و مستقیم از وب‌سایت‌های ناامن دور نگاه دارد.
 
این قابلیت ویژه به سادگی به کاربران این اجازه را می‌دهد که به مرورگر خود این امکان را بدهند که ورود آنها را به تمامی سایت‌هایی که از سوی کروم خطرناک تشخیص داده می‌شوند بگیرد.
 

 
 
گفتنی است رویکرد یاد شده، از سال 2018 در سرفصل‌های کاری گوگل قرار داشته است، و این شرکت از آن دوران تا به امروز تلاش بسیار زیادی برای مبارزه با سایت‌هایی داشته است که از ساختار HTTPS استفاده نمی‌کنند، و بدینوسیله امنیت بیشتری برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.
 
اکنون این قابلیت جدید به سادگی، تمامی وب‌سایت‌های ناامن (یعنی سایت‌های HTTP) را برای شما مسدود خواهد ساخت تا خطراتی که در این نوع ساختار برای شما ممکن است به وجود بیاید، دیگر حتی به عنوان یک گزینه نیز مطرح نباشند.
 
بر اساس این خدمات، گزینه‌ای به نام “Always use secure connections” به تنظیمات امنیتی مرورگر شما افزوده خواهد شد، و به این طریق، شما با تیک زدن آن می‌توانید به سادگی به سراغ پرهیز از سایت‌های غیرامن بروید و امنیت خود را در این خصوص تضمین کنید.
 
شایان ذکر است که نخستین آثار این قابلیت در مرورگر گوگل کروم 86 که در سال گذشته میلادی عرضه شده بود تست شده است و به نظر می‌رسد که به‌روزرسانی بعدی گوگل کروم این قابلیت را برای کاربران به همراه بیاورد.
 


کد مطلب: 65397

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65397/گوگل-کروم-کاربران-صورت-مستقیم-سایت-های-خطرناک-دور-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir