۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۴

شکایت از گوگل به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران

ایتنا - گروهی از کاربران موبایل از گوگل شکایت کرده‌اند. آنها ادعا می‌کنند گوگل به وسیله دستیار صوتی هوشمندش، محاوره‌های آنان را بدون اجازه برای تبلیغات هدفمند استفاده کرده است.
شکایت از گوگل به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران


یک قاضی فدرال اجازه داد شکایتی دسته جمعی علیه گوگل ثبت شود. براساس این شکایت گوگل به ثبت و انتشار محاورات خصوصی افرادی متهم شده که به طور تصادفی دستیار صوتی هوشمند را در موبایل‌هایشان فعال کرده بودند.

به گزارش ایتنا از مهر، بت لابسون فریمن قاضی دادگاه فدرال آمریکا اکنون به شاکیان اجازه داده به دلیل نقض قانون حریم خصوصی فدرال و نقض قوانین قرارداد، شکایت گروهی علیه گوگل و شرکت مادر آن (آلفابت) ثبت کنند.

البته فریمن ادعاهای مربوط به شاکیان نقض قانون حمایت از مصرف کننده را رد کرد اما به گفته او ممکن است درباره این شکایت تجدیدنظر شود.

هنگامی که کاربر اصطلاحاتی موسوم به «عبارات داغ» مانند «سلام گوگل» یا «اوکی گوگل» را می‌گوید، دستیار هوشمند گوگل فعال می‌شود. اما شاکیان ادعا می‌کنند گوگل اجازه ندارد از صدای محاورات آنها برای تبلیغات هدفمند استفاده کند.

به گفته فریمن شاکیان نشان دادند آنها به مدت کافی از دستگاه‌های مجهز به دستیار هوشمند گوگل استفاده کرده‌اند و به موجب آن انتظارات قابل قبولی درباره حریم خصوصی دارند.

او در ادامه افزود: هرچند گوگل در بخش سیاست‌های حریم شخصی خود اعلام کرده است که اطلاعات را برای تبلیغات هدفمند جمع آوری می‌کند، اما درباره اینکه از محاورات سهواً و بدون وجود عبارات داغ هم استفاده می‌کند، به اندازه کافی به کاربران اطلاع رسانی نکرده است.

از سوی دیگر گوگل ادعا می‌کند شاکیان نشان نداده‌اند که در نتیجه این رفتار آسیبی دیده‌اند یا ضمانت‌های قراردادی لغو شده است.
کد مطلب: 65384
برچسب ها: گوگل حریم خصوصی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام