۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۶

پنج دلیل مهم برای انتخاب لپ‌تاپ هواوی میت بوک D14

ایتنا - امروزه استفاده از اولترابوک‌ها به عنوان لپ‌تاپ‌های باریک و خوش‌ساخت بیش از پیش رواج یافته است. هواوی با درک این نیاز به سراغ ساخت لپ‌تاپ 14 اینچی MateBook D14 رفته است که با وجود ظاهر باریک و ظریف خود، مشخصات قابل توجهی دارد و از کارایی و ارزش خرید بالایی نیز برخوردار است.
پنج دلیل مهم برای انتخاب لپ‌تاپ هواوی میت بوک D14

با توجه به تغییر ذائقه کاربران و تمایل آنها به استفاده از لپ‌تاپ‌های باریک و سریع، بازار این نوع محصولات نسبت به قبل داغ‌تر شده است. هواوی در همین دسته، لپ‌تاپ‌های سری میت بوک را ارائه کرده است. ویژگی اصلی این لپ‌تاپ‌های هواوی، ابعاد جمع‌و‌جور برای حمل‌پذیری بالا، قدرت سخت افزاری مناسب و نمایشگر باکیفیت است.

در این میان، لپ‌تاپ هواوی میت بوک دی14 که مدتی از حضور آن در بازار ایران نیز می‌گذرد، توانسته است با بدنه مستحکم و فلزی، صفحه نمایش با حاشیه بسیار کم، سخت‌افزار بروز، باتری با دوام و درگاه‌های ارتباطی متعدد، نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. همچنین قیمت‌گذاری منطقی و خدمات پس از فروش رسمی نیز بر دلایل محبوبیت این لپ‌تاپ هواوی افزوده است.
در ادامه به مرور پنج دلیلی می‌پردازیم که بیش از همه باعث ترغیب کاربران مختلف جهت انتخاب و خرید میت بوک D14‌ شده است.
 


طراحی چشمگیر و کیفیت ساخت بالا؛ سبک، باریک و مستحکم
هنگام ملاقات با یک محصول جدید اولین عاملی که نظر کاربر را به خود جلب می‌کند ویژگی‌های ظاهری و طراحی آن است. در مورد لپ‌تاپ هواوی میت بوک دی 14 باید گفت که این لپ‌تاپ به صورت ویژه یک طراحی یک دست با در نظر گرفتن کلیه فاکتورهای سادگی و زیبایی را مد نظر قرار داده و محصولی مینیمال تولید نموده است.
در اولین نگاه، طراحی زیبای میت بوک دی 14 توجه شما را جلب خواهد کرد. این لپ‌تاپ هواوی با رویکرد مینیمال طراحی شده است و بدنه یکدست و یکپارچه‌ای دارد. به صورت خلاصه می‌توان گفت لپ تاپ D14 در عین سادگی، بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

از دیگر مشخصات و دلایل خرید لپ تاپ هواوی میت بوک D14 2020 وزن سبک آن است. این لپ‌تاپ با داشتن وزن تنها 1.38 کیلوگرمی و ضخامت 15.9 میلی‌متری، یکی از سبک‌ترین و نازک‌ترین لپ‌تاپ‌های 14 اینچی بازار است که این مهم به لطف طراحی داخلی حرفه‌ای و رده بالای دستگاه میسر شده است. باید در نظر داشته باشید که هواوی در ساخت این لپ‌تاپ از آلیاژ آلومینیوم باکیفیت در بیشتر بخش‌ها استفاده کرده که موجب استحکام و مقاومت بیشتر آن در کاربری روزانه می‌شود.

همواره وزن لپ‌تاپ یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای کاربران بوده است؛ این ویژگی در مورد اولترابوک‌ها اهمیت دوچندانی می‌یابد. لپ تاپ هواوی D14 با داشتن وزن تنها 1.38 کیلوگرم حمل‌پذیری بسیار بالایی را ارائه می‌دهد. همچنین ضخامت این لپ‌تاپ به 15.9 میلی‌متر محدود می‌شود که آن را در زمره یکی از باریک‌ترین لپ تاپ‌های 14 اینچی بازار قرار می‌دهد.
هواوی در تولید این لپ‌تاپ به استحکام آن نیز توجه خاصی داشته و از آلیاژ آلومینیوم برای بدنه‌ی MateBook D14 استفاده کرده که آن را نسبت به رقبا مستحکم‌تر ساخته است. علاوه بر این، با طراحی دقیق لولاها در این لپ‌تاپ، می‌توان درِ آن را تا 180 درجه باز کرد تا در هر شرایطی بتوان به کار با لپ‌تاپ پرداخت.

 

صفحه‌نمایش با کیفیت؛ وضوح بالا، حاشیه اندک و مراقبت از چشم
لپ‌تاپ هواوی میت بوک D14‌ یکی از جمع‌وجورترین اولترابوک‌های 14 اینچی در بازار است. یکی از دلایل این امر، حاشیه بسیار باریک نمایشگر آن است که به عدد 4.8 میلی‌متر می‌رسد.

از طرف دیگر این نمایشگر زیبا وضوح بالای 1920 در 1080 پیکسل داشته و با توجه به استفاده از فناوری IPS LCD در ساخت آن و زاویه دید بسیار بالا 178 درجه‌ای، می‌توان در هر شرایط و زاویه‌ای از لپ‌تاپ استفاده کرد و دیگر نیازی به تنظیم چندین باره لید لپ‌تاپ جهت نمایش صحیح رنگ‌ها روی نمایشگر نیست.

از سوی دیگر، صفحه‌نمایش MateBook D14 به رزولوشن فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) مجهز شده است و به لطف استفاده از فناوری IPS در ساخت آن، زاویه دید بسیار گسترده‌ای را ارائه می‌دهد که به عدد 178 درجه می‌رسد. با این زاویه دید وسیع، به تنظیم مکرر زاویه لپ‌تاپ برای نمایش صحیح رنگ‌ها نیازی نیست.

همچنین نمایشگر میت بوک D14 با اخذ تأییدیه از مؤسسه معتبر TUV Rheinland توانسته است نور آبی مضر در صفحه‌نمایش را به حداقل رسانده و اثر فلیکر (لرزش تصویر) را نیز حذف کند. بدین ترتیب در استفاده‌های طولانی‌مدت از لپ‌تاپ، چشمان شما دچار خستگی نمی‌شوند و کاربر به سردرد و چشم‌درد نیز دچار نخواهد شد.
 


سخت‌افزار کارآمد و بروز
هواوی نسخه اینتل این لپ‌تاپ را با پردازنده نسل دهم اینتل Core i5 در ایران عرضه کرده است. بهره‌گیری از پردازنده گرافیکی مجزای GeForce MX250 در کنار گرافیک داخلی Intel UHD نیز بدان معناست که کاربران برای انجام فعالیت‌های گرافیکی و حتی برخی از بازی‌ها، مشکلی نخواهند داشت.

هواوی این لپ‌تاپ را با حافظه رم 8 یا 16 گیگابایتی از نوع DDR4 همراه کرده است. برای فضای ذخیره‌سازی نیز 512 گیگابایت حافظه SSD از نوع PCIe تدارک دیده شده است که نهایت سرعت را در اجرای ویندوز و برنامه‌های سنگین به شما ارائه خواهد کرد.

میت‌بوک D14 در کنار سخت‌افزار قدرتمند و مدرن، به سیستم خنک‌کننده اختصاصی هواوی با نام Shark Fan 2.0 مجهز شده است که عملکردی کم‌صدا دارد. در حضور این خنک‌کننده، دمای لپ‌تاپ حتی در سنگین‌ترین پردازش‌ها نیز در حد استاندارد باقی می‌ماند تا کارایی دستگاه افت پیدا نکند.
 
شارژر USB-C با شارژ سریع
یکی از معضلات اولترابوک‌ها، تعبیه باتری قدرتمند برای افزایش شارژدهی آنهاست. در این زمینه هواوی با استفاده از باتری پرظرفیت 56 وات‌ساعتی و سیستم مدیریت انرژی بهینه، شارژدهی لپ‌تاپ را به حداکثر مقدار خود رسانده است؛ به طوری که این لپ‌تاپ برای تماشای یک ویدئوی فول اچ‌دی می‌تواند بیش از 13 ساعت شارژدهی داشته باشد که نتیجه‌ای چشمگیر محسوب می‌شود.

نکته دیگری که شما را به خرید لپ تاپ هواوی میت بوک D14 ترغیب می‌کند، قابلیت شارژ با درگاه USB-C موجود روی بدنه لپ‌تاپ است؛ به گونه‌ای که این ویژگی به شما اجازه می‌دهد با استفاده از شارژرهای دستگاه‌های دیگر مانند گوشی هوشمند نیز بتوانید لپ‌تاپ خود را شارژ کنید.

البته همراه با این لپ تاپ، یک شارژر سریع 65 واتی از نوع USB-C نیز عرضه می‌شود که طبق اعلام هواوی فقط با 30 دقیقه شارژ، تقریباً نیمی از ظرفیت باتری را پر می‌کند و می‌توانید برای ساعت‌ها از  MateBook D14 استفاده کنید.
 


احراز هویت در کنار حفظ حریم خصوصی
لپ تاپ هواوی میت بوک D14 به سنسور اثر انگشت مجهز شده است. با استفاده از این حسگر که با دکمه پاور دستگاه یکپارچه شده است، می‌توان به راحتی و با امنیت بالا به محیط ویندوز وارد شد.
همچنین یک دوربین مخفی نیز در کنار دکمه‌های ردیف بالای کیبورد تعبیه شده است که به کاربر اجازه می‌دهد تنها هنگامی که قصد استفاده از وبکم را دارد آن را فعال کند؛ بدین ترتیب امنیت کاربر بالاتر می‌رود و امکان نفوذ به وبکم و سوء استفاده از آن عملاً به صفر می‌رسد.
 


در پایان باید گفت هواوی میت بوک دی 14 به عنوان یک لپ‌تاپ خوش‌ساخت چهارده اینچی، در کنار سخت‌افزار پرسرعت و زیبایی ظاهری، قابلیت‌های متنوعی را ارائه می‌دهد که بر ارزش خرید آن می‌افزاید. این لپ‌تاپ مدرن هم‌اکنون در بازار ایران نیز موجود بوده و با گارانتی و خدمات پس از فروش رسمی در دسترس خریداران است.
 
کد مطلب: 65360
نام شما
آدرس ايميل شما