۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۲
دردسر بزرگ برای گوگل:

یوتیوب تمامی ویدیوهای نقض حقوق بشر توسط چین را پاک کرد

ایتنا – یوتیوب با انتقاات بسیار زیادی روبرو شده است و دلیل اصلی این امر نیز حذف ویدیوهایی بوده است به مستندسازی اتهامات منتصب به کشتار مسلمانان اویغور توسط دولت چین پرداخته‌اند.
یوتیوب تمامی ویدیوهای نقض حقوق بشر توسط چین را پاک کرد
یوتیوب با انتقاات بسیار زیادی روبرو شده است و دلیل اصلی این امر نیز حذف ویدیوهایی بوده است به مستندسازی اتهامات منتصب به کشتار مسلمانان اویغور توسط دولت چین پرداخته‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از‌  Engadget، ماجرای کشتار مسلمانان اویغور در چین بسیار بحث برانگیز بود و در طول چند سال اخیر، این بحث‌ها به تدریج کمتر شده ولی هیچگاه حذف نشدند. با این حال رویکرد یوتیوب در مواجهه با این موضوع با انتقادات بسیار زیادی روبرو شده است زیرا این شبکه اشتراک ویدیو اقدام به حذف کردن تمامی ویدیوهایی کرده است که به این ماجرا پرداخته‌اند.
 
خبرنگاران خبرگزاری رویترز به تازگی به این موضوع پرداخته‌اند که یوتیوب ویدیوهایی که به صورت مستند به این رخداد پرداخته‌اند را بدون هشدار از روی خروجی خود حذف کرده است. البته این موضوع با خط مشی اخیر یوتیوب یعنی عدم انتشار محتوای حساسیت‌زا سازگار بوده است، ولی عملا بسیاری این اقدام را محکوم کرده و گوگل را در نقض حقوق بشر شریک می‌دانند.
 
 
 
ماجرا تا حدی بالا گرفته است که حتی گوگل یک کانال منتشر کننده اخبار در این زمینه را به صورت کامل حذف کرده است و  به این ترتیب فشار رسانه‌ای بسیار بالایی بر روی گوگل اعمال شده است.
 
البته این فشارها بی تاثیر هم نبوده‌اند و برخی از ویدیوهای موجود در این زمینه پس از درخواست بازیبینی موضوع به گوگل، مجددا به خروجی این شبکه بازگشتند ولی اصل ماجرا هنوز فیصله پیدا نکرده است.
 
در بسیاری از این ویدوها افراد کار‌ت‌های شناسیی خود را نشان داده و اعلام کردند که با قربانیان این کشتار نسبت فامیلی دارند. با این حال گوگل اعلام کرده است که این افراد در ویدیوهای خود فاقد محتوای آموزشی، مستند، علمی و هنری لازم برای ایجاد استثنا در خط مشی انتشار ویدیو در این شبکه را نداشته است.
 
به این ترتیب فشار بسیار زیادی بر روی گوگل به وجود آمده‌ است و مسلما این ماجرا به این زودی به سکوت منتهی نخواهد شد و باید دید که سرانجام کدام گروه پیروز این جنگ دیجیتالی خواهد شد و آیا اثبات عدم رفتاری انسانی از سوی گوگل به ثبت خواهد رسید یا اینکه شاهد اعاده حیثت یوتیوب و ارائه دلیل موجهه و قابل قبول برای حذف این ویدیوها خواهیم بود.
کد مطلب: 65343
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
کشتارهایی که تو امریکا میشه و فلسطین و عربستان و میانمار هم بگذاره درسته اینطوری یک. کشور رو بد جلوه بده درست نیست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام