کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست بیش از ۲۲ هزار نفر برای پیوستن به سپاه فضانوردان آژانس فضایی اروپا

سايت خبری ايتنا , 8 تير 1400 ساعت 22:29

ایتنا - این متقاضیان از ۲۲ کشور عضو آژانس فضایی اروپا هستند و بدون در نظر گرفتن کشور مبدأ، به همه آنها فرصت برابر داده خواهد شد.


آژانس فضایی اروپا (ESA) درباره فراخوان اخیر خود برای جذب فضانوردان جدید، با دریافت بیش از ۲۲ هزار درخوست، رکورد جدیدی ثبت کرد. این تعداد تقریباً سه برابر دوره قبلی مربوط به سال ۲۰۰۸ است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Space، علاوه بر این، نمایندگان این نهاد فضایی هفته پیش در جلسه‌ای مطبوعاتی اعلام کردند که تعداد قابل‌توجهی از زنان نیز درخواست ثبت کرده‌اند: بیش از ۵ هزار درخواست؛ در حالیکه این رقم در سال ۲۰۰۸، نزدیک به یک هزار و سیصد درخواست بود.
 
یوزف آشباخر (مدیر ESA) اعلام داشت: «این پدیده احتمالاً تاریخ‌ساز خواهد بود؛ دریافت تعداد زیادی درخواست برای تعداد انگشت‌شماری شغل. من فکر می‌کنم این مسأله نشان می‌دهد که رقابت بسیار زیاد است».
 
کارشناسان منابع انسانی ESA اکنون در حال بررسی دقیق درخواست‌ها هستند؛ زیرا بناست تنها ۱۵۰۰ داوطلب برای ارزیابی روانشناسی دعوت شوند. گفتنی است این مرحله، دومین مرحله از انتخاب شش‌مرحله‌ای است که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۲ و همزمان با اعلام کلاس جدید فضانوردان اروپا به پایان برسد.
 
نکته جالب توجه اینکه ESA درنظر دارد یک فضانورد معلول جسمی را نیز به خدمت بگیرد تا ثابت کند این افراد هم می‌توانند به طور کامل در مأموریت‌های فضایی شرکت کنند. مقامات ESA گفته‌اند که در میان این متقاضیان، ۲۵۷ داوطلب معلول جسمی از جمله شامل ۱۶ زن نیز وجود دارد.
 



گفته می‌شود این متقاضیان از ۲۲ کشور عضو آژانس فضایی اروپا هستند و بدون در نظر گرفتن کشور مبدأ، به همه آنها فرصت برابر داده خواهد شد.

پس از دور نخست و بر اساس تست روانشناسی، داوطلبان تحت آزمایش‌های روان‌سنجی بیشتری قرار خواهند گرفت تا بدین‌ترتیب تاب‌آوری آنها در شرایط تنش‌زا و همینطور توانایی کار گروهی آنها مورد ارزیابی قرار بگیرد. آنها همچنین باید آزمایش‌های پزشکی زیادی را از سر بگذرانند.
 
در پایان مراحل، هیأتی از مقامات ESA با ۴۰ عضو برگزیده مصاحبه خواهند کرد و پس از آن، هیئت مذکور شش متقاضی نهایی را که به سپاه فضانوردان ملحق می‌شوند، انتخاب خواهند نمود.


کد مطلب: 65334

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65334/درخواست-بیش-۲۲-هزار-نفر-پیوستن-سپاه-فضانوردان-آژانس-فضایی-اروپا

ايتنا
  https://www.itna.ir