۰
plusresetminus
شنبه ۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۹

حمایت لینکدین از آیین‌نامه مقابله با نفرت‌پراکنی

ایتنا - شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکدین رسما به آیین نامه رفتاری اتحادیه اروپا برای مقابله با نفرت پراکنی در این پلتفرم پیوست.
حمایت لینکدین از آیین‌نامه مقابله با نفرت‌پراکنی


کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکدین به آیین‌نامه رفتاری اتحادیه اروپا در خصوص مقابله با نفرت پراکنی آنلاین پیوسته و دیدیه ریندرز، کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا از مشارکت لینکدین استقبال و در بیانیه‌ای اعلام کرده که این آیین نامه ابزار مهمی در مبارزه علیه نفرت پراکنی بوده و خواهد ماند. وی در ادامه افزود: من از شرکت‌های بیشتری دعوت می کنم به این آیین نامه ملحق شوند تا جهان از نفرت عاری شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اگرچه نام لینکدین پیش از این رسما با این آیین نامه مرتبط نبود اما این شرکت اعلام کرده که از طریق شرکت مادر خود مایکروسافت از این تلاش حمایت کرده است.

لینکدین در بیانیه‌ای در خصوص تصمیمش برای پیوستن رسمی به آیین نامه اتحادیه اروپا اعلام کرد لینکدین محل محاوره های حرفه ای است که در آن افراد یکدیگر را یافته، می آموزند و فرصت‌های جدیدی پیدا می کنند. با توجه به فضای اقتصادی فعلی و اتکای کارجویان و افراد حرفه ای به لینکدین، مسئولیت ما کمک به ایجاد تجربه امنی برای اعضای این پلتفرم است. لینکدین بخش مهمی از هویت حرفه‌ای اعضایمان برای کل حرفه شان است و می تواند توسط کارفرما، همکاران و شرکای تجاری احتمالی آنها مشاهده شود.

آیین نامه اتحادیه اروپا علیه نفرت پراکنی غیرقانونی شامل محتوای نژادپرستی یا بیگانه ستیزی یا برانگیختن خشونت یا نفرت علیه گروههای مردم به دلیل نژاد، رنگ پوست، مذهب یا ریشه‌های نژادی آنها می‌شود.

شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این خصوص قوانین ملی دارند و برخی هم قانونی را تصویب کرده اند که فضای دیجیتالی را هدف می گیرد. بنابراین آیین نامه رفتاری اتحادیه اروپا مکمل قوانین ضد نفرت پراکنی می شود و غیرالزام‌آور است.

این ابتکار در سال ۲۰۱۶ آغاز شد که شماری از غول‌های فناوری نظیر فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب و مایکروسافت موافقت کردند به مقابله با نفرت پراکنی سرعت ببخشند. از زمانی که این آیین نامه عملیاتی شده است، شمار زیادی از سایر پلتفرم‌های فناوری نظیر تیک تاک به آن پیوسته اند اما شمار زیادی از سرویس‌های دیجیتالی به خصوص پیام رسان‌ها هنوز در این ابتکار مشارکت نکرده اند. بنابراین کمیسیون اروپا خواستار پیوستن شرکت‌های خدمات دیجیتالی بیشتری به این آیین نامه شد.

شرکت‌هایی که به این آیین نامه ملحق می شوند باید مقررات و استانداردهایی در خصوص نفرت پراکنی در پلتفرمهایشان داشته باشند. همچنین باید سیستمها و تیمهایی برای بازبینی محتوایی که به عنوان نفرت پراکنی در پلتفرمشان مشخص می شوند، داشته باشند. این شرکتها ملزم هستند برای حذف چنین محتوایی سریعا اقدام کنند.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، اتحادیه اروپا همزمان سرگرم سخت گیرانه تر کردن مقررات مربوط به محتوای غیرقانونی است.
کد مطلب: 65320
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام