کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پش از مدت‌ها انتظار،

تلگرام مجهز به تماس ویدئویی گروهی می‌شود

5 تير 1400 ساعت 8:15

ایتنا - حتی بدون در نظر گرفتن این که تلگرام تماس ویدیویی گروهی را بسیار دیرتر از بسیاری از رقیبانش عرضه کرد، زمان زیادی طول کشید تا این قابلیت به این پیام رسان محبوب اضافه شود.



انتظار برای تماس ویدیویی گروهی در تلگرام سرانجام به سر آمد و در جدیدترین نسخه iOS، اندروید و دسکتاپ این اپلیکیشن پیام رسان کابران می توانند چت صوتی گروهی را به تماس‌های کنفرانس ویدیویی تبدیل کنند.

به گزارش ایسنا، کاربران می‌توانند فید ویدیویی یک شخص را در صفحه خود پین کنند تا هر فرد جدیدی هم به تماس ویدیویی پیوست افراد مورد نظرشان همچنان به راحتی دیده شوند. کاربران همچنین می توانند فید دوربین و صفحه خود را همزمان به اشتراک بگذارند.

در به روزرسانی جدید تلگرام، تماسهای ویدیویی گروهی به ۳۰ نفر اولی که به چت ویدیویی ملحق می شوند، محدود است اما تلگرام اعلام کرده که این تعداد به زودی افزایش پیدا خواهد کرد زیرا این پیام رسان در حال توسعه چتهای صوتی برای پشتیبانی از رویدادهای زنده و قابلیتهای جدید دیگر است. کاربران می توانند در تماسهای ویدیویی گروهی در تلفنشان و همچنین تبلتها و رایانه ها شرکت کنند. در تبلتها و رایانه ها تلگرام از صفحه نمایش بزرگتری که این دستگاهها دارند بهره برده و دید بهتری از آنچه در جریان است برای کاربران فراهم می‌کند. به خصوص در تبلت‌ها کاربران می توانند پنلی را باز کنند تا صفحه نمایش تقسیم بندی شده و شبکه‌ای از شرکت کنندگان تماس ویدیویی و فهرست افرادی که در تماس حضور دارند را مشاهده کنند.

بر اساس گزارش انگجت، حتی بدون در نظر گرفتن این که تلگرام تماس ویدیویی گروهی را بسیار دیرتر از بسیاری از رقیبانش عرضه کرد، زمان زیادی طول کشید تا این قابلیت به این پیام رسان محبوب اضافه شود. تلگرام در آوریل سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود تماس ویدیویی گروهی را در اواخر همان سال عرضه خواهد کرد. اما سال ۲۰۲۰ به پایان رسید بدون این که چنین اتفاقی روی دهد. سپس دقیقا یک سال پس از وعده تلگرام در این خصوص، پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام گفت: این شرکت ابزار مذکور را در ماه مه عرضه می کند. تلگرام به این تاریخ هم نرسید اما بالاخره تماس ویدیویی گروهی را به کاربرانش عرضه کرد.


کد مطلب: 65315

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65315/تلگرام-مجهز-تماس-ویدئویی-گروهی-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir