۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۱
عکس روز ناسا

کهکشان آندرومدا در یک عکس

ایتنا - این تصویر با یک نوردهی منفرد و در حال ردیابی آسمان ثبت شده است، بنابراین پیش‌زمینه، با حرکت دوربین کمی تار می‌شود؛ در حالی که آندرومدا خودش به‌اندازه کافی بزرگ به نظر می‌رسد.
کهکشان آندرومدا در یک عکس
دورترین نقطه‌ای که این عکس می‌توانید ببینید، کجاست؟ کهکشان آندرومدا، با فاصله 2.5 میلیون سال نوری از زمین، دورترین جسمی است که به راحتی با چشم غیرمسلح دیده می‌شود. سایر اشیای آسمان شب همچون ستاره‌ها، خوشه‌ها و سحابی‌ها، معمولاً بین صدها تا هزاران سال نوری از ما فاصله دارند. این فاصله بسیار فراتر از منظومه شمسی است؛ اما در درون کهکشان راه شیری قرار دارند.
 
به گزارش ایتنا، کهکشان همسایه که با نام M31 نیز شناخته می‌شود، در این تصویر از آسمان شبانه و پرعمق، مستقیماً بالای دودکش یک معدن قدیمی در جنوب پرتغال قرار دارد. این تصویر با یک نوردهی منفرد و در حال ردیابی آسمان ثبت شده است، بنابراین پیش‌زمینه، با حرکت دوربین کمی تار می‌شود؛ در حالی که آندرومدا خودش به‌اندازه کافی بزرگ به نظر می‌رسد.
 
معمولاً مركز این كهكشان درخشان‌تر است و اتفاقاً همین ناحیه هم هست که با چشم غیرمسلح قابل رؤیت است. می‌توانیم ببینیم که این منطقه تا بازوهای مارپیچی این کهکشان هم گسترش می‌یابد و رفته رفته کمرنگ‌تر می‌شود. البته باید گفت پس از ادغام و یکپارچگی کهکشان‌های اندرومدا و راه شیری و در مدت‌زمانی نزدیک به 5 میلیارد سال، ستاره‌های این کهکشان غول‌پیکر می‌توانند کل آسمان شب را در بر بگیرند.
 
کد مطلب: 65310
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام