۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۰

ممنوعیت حراج کالاهای آمازون در هند

ایتنا - قوانین جدیدی در هند پیشنهاد شده تا برگزاری حراج های کوتاه مدت از سوی شرکت های تجارت آنلاین ممنوع شود. این قوانین برای سخت تر کردن نظارت بر آمازون و فلیپ کارت ارائه شده اند.
ممنوعیت حراج کالاهای آمازون در هند


هند پیشنهاد کرده حراج‌های کوتاه مدت کالاها (Flash Sale) در شرکت‌های تجارت آنلاین ممنوع شود. همچنین شرکت‌های وابسته به آنها نباید به عنوان فروشنده در پلتفرم فعالیت کنند.

این پیشنهادات به منظور سخت‌تر کردن نظارت بر شرکت‌های آمازون و فلیپ کارت ارائه شده است.

به گزارش ایتنا از مهر،‌ قوانین وزارت امور مصرف کننده، غذا و توزیع عمومی هند در حالی اعلام شده‌اند که بسیاری از خرده فروشان آفلاین از شرکت‌های تجارت آنلاین خارجی شکایت دارند و ادعا می‌کنند آنها با استفاده از ساختارهای تجاری پیچیده قوانین این کشور را زیر پا می‌گذارند.

طبق قوانین پیشنهادی سختگیرانه، شرکت‌های تجارت آنلاین نمی‌توانند حراج‌های کوتاه مدت در هند برگزار کنند. هرچند چنین حراج‌هایی به خصوص در فصل برگزاری جشن‌ها در هند بسیار پر طرفدار هستند، اما فروشندگان آفلاین را خشمگین کرده‌اند زیرا آنها نمی‌توانند با حراجی‌ها و تخفیف‌های انبوه آنلاین رقابت کنند.

همچنین طبق قوانین پیشنهادی جدید شرکت‌های تجارت آنلاین باید تضمین کنند هیچیک از شرکت‌ها و ماهیت‌های وابسته به آنان به عنوان فروشنده در وب سایت‌های خرید آنلاین حضور ندارند. همچنین هیچ ماهیت مرتبط با شرکت تجارت آنلاین، نباید کالاهای خود را به یک فروشنده آنلاین در همان پلتفرم بفروشد.

چنین تغییراتی روی ساختار کسب وکار آمازون و فلیپ کارت در بازار تجارت آنلاین هند تأثیر عمیقی خواهد داشت.

در کنار این موارد شرکت‌های تجارت آنلاین خارجی نباید به طور مستقیم کالا به مصرف کنندگان بفروشند و فقط می‌توانند به عنوان بستری برای فروشندگان عمل کنند.

علاوه برآنچه گفته شد این قوانین از شرکت‌های تجارت آنلاین می‌خواهد قبل از آنکه مشتری کالایی را بخرد، محصولات جانشین را برای وی نشان دهند تا به این ترتیب فرصتی عادلانه برای محصولات داخلی نیز فراهم شود.

هم اکنون آمازون و فلیپ کارت باید براساس قوانین سرمایه گذاری خارجی هند عمل کنند و هنوز مشخص نیست قوانین پیشنهادی جدید، جانشین آنها می‌شوند یا خیر.

البته آمازون و فلیپ کارت ادعا می‌کنند فعالیت‌هایشان در راستای قوانین این کشور است. آمازون روز گذشته اعلام کرد مشغول بررسی پیش نویس قوانین است و از سوی دیگر فلیپ کارت نیز به درخواست اظهار نظر در این باره پاسخی نداده است.

این درحالی است که قرار است تحقیقاتی درباره رعایت قوانین آنتی تراست توسط این دو شرکت در هند انجام شود.
کد مطلب: 65298
برچسب ها: آمازون هند
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام