۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۳

نحوه بازیابی سیم‌کارت‌های واگذار شده

ایتنا - برای بازیابی اطلاعات سیم‌کارتی که منقضی یا واگذار شده است، می‌توان با مراجعه به سامانه همتا و وارد کردن شناسه (IMEI) دستگاه و شماره سیم‌کارت، اطلاعات را بازیابی کرد.
نحوه بازیابی سیم‌کارت‌های واگذار شده


در صورتی که قبلاً در سایت همتا ثبت نکرده باشید (کارتابل کد ملی تشکیل نداده باشید) و سیم‌کارت شما منقضی شده باشد یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، اطلاعات دستگاه‌های شما از کارتابل سیم‌کارت منقضی یا واگذارشده در همتا حذف می‌شود، اما می‌توانید این اطلاعات را برای سیم‌کارت‌های دیگر خود بازیابی کنید. برای این کار لازم است شناسه (IMEI) دستگاه یا دستگاه‌های خود و شماره سیم‌کارت منقضی یا واگذارشده را داشته باشید.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کارتابل کد ملی با دو سیم‌کارت یا بیشتر، نیازی به بازیابی اطلاعات ندارد. بنابراین در صورتی که  قبلا در سایت همتا ثبت‌نام کرده و کارتابل کد ملی تشکیل داده باشید، در صورتی که بیش از دو سیم‌کارت در کارتابل شما باشد، با منقضی شدن یکی از سیم‌کارت‌ها یا واگذار کردن مالکیت یکی از سیم‌کارت‌ها، اطلاعات دستگاه در کارتابل کد ملی باقی می‌ماند.

برای بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذارشده، در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه شود. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم‌کارت استفاده کرد و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیم‌کارت آورده می‌شود.

پس از وارد کردن شماره سیم‌کارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌شود. با استفاده از رمز عبور ارسال‌شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید. در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاه‌ها» روی گزینه «افزودن دستگاه» کلیک ‌کنید.
 

در صفحه بازشده، شناسه (IMEI) دستگاه خود را که می‌خواهید اطلاعات آن از کارتابل قبلی (کارتابل حذف‌شده) به این کارتابل انتقال یابد را وارد ‌کنید و روی گزینه «ثبت» کلیک کنید. سپس پیامی مبنی‌بر وارد کردن شماره سیم‌کارت قبلی (سیم‌کارت منقضی یا واگذارشده) را دریافت می‌کنید. شماره سیم‌کارت را به‌صورت کامل وارد کرده و روی گزینه «تأیید» کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات واردشده صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و اطلاعات دستگاه شما در این کارتابل قرار می‌گیرد.

 

بازیابی اطلاعات کارتابل کد ملی با یک سیم‌کارت
اگر در کارتابل کد ملی خود فقط یک شماره سیم‌کارت وارد کرده باشید و این شماره سیم‌کارت منقضی شده باشد و یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده و رمز کارتابل خود را نیز فراموش کرده باشید، می‌توانید با انجام فرآیند «فراموشی رمز کارتابل کد ملی»، تمامی اطلاعات دستگاه‌هایتان را در کارتابل کد ملی بازیابی کنید.

برای این کار، در صفحه اصلی سایت همتا، در قسمت «فراموشی رمز عبور» روی گزینه «بازیابی» کلیک کنید. در صفحه بازشده گزینه «پیام کوتاه» را انتخاب کنید. کد ملی، شماره سیم‌کارت جدید متعلق به کدملی خودتان و تاریخ تولد را وارد کنید. شماره سیم‌کارت جدید به کارتابل شما اضافه می‌شود و رمز جدید نیز به آن پیامک می‌شود.

البته در صورتی که در کارتابل کد ملی خود چندین سیم‌کارت‌ داشته باشید و فقط یکی از آن‌ها منقضی یا واگذار شده باشد، در مرحله شماره دو، امکان تعریف شماره سیم‌کارت جدید نیست و با استفاده از سایر شماره‌های موجود در کارتابل می‌توانید رمز جدیدی برای کارتابل خود دریافت کنید.
کد مطلب: 65279
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام