۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۷

هوش مصنوعی فیس‌بوک می‌تواند دست خط افراد را تقلید کند

ایتنا- فیس‌بوک از هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند استایل تایپ و دست خط افراد را با نگاه کردن به یک عکس از متن یاد شده تقلید کند.
هوش مصنوعی فیس‌بوک می‌تواند دست خط افراد را تقلید کند
فیس‌بوک از هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند استایل تایپ و دست خط افراد را با نگاه کردن به یک عکس از متن یاد شده تقلید کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، تا به حال دلتان خواسته است که می‌توانستید یک فونت یا دست خط را تنها با عکس گرفتن از روی آن تقلید کنید؟ احتمال انجام این کار در آینده وجود دارد. فیس‌بوک در همین رابطه از پروژه تحقیقاتی هوش مصنوعی جدیدی به نام TextStyleBrush پرده برداری کرده است که می‌تواند با نگاه به یک کلمه در یک عکس، استایل آن متن را کپی کند.
 
البته پیش از این نیز برخی از هوش‌های مصنوعی در شرایط بسیار خاصی توانایی انجام این کار را داشته اند اما فناوری فیس‌بوک می‌تواند در زوایای نه چندان مناسب و البته زمینه غیر ایده آل هم شمار زیادی از دست خط‌ها و استایل‌های مختلف تایپ کردن را شناسایی کند.
 
این فناوری تا حد زیادی شبیه به ابزار براش در نرم افزارهای پردازنده کلمه کار می‌کند و تنها تفاوت آن استفاده از تصویر برای درک استایل متن است. رویکردهای قبل از این هوش مصنوعی به معیارهای خاصی مانند حروف متن اتکا می‌کردند اما روش فیس‌بوک سعی می‌کند متن را از شکل ظاهری جدا کند.
 
 
 
البته این فناوری هنوز کامل نشده است و کاملاً واضح است که نتیجه به دست آمده از یک هوش مصنوعی بوده است. فیس‌بوک البته در این رابطه هشدار داد که این فناوری هنوز با برخی از تصاویر مانند متن‌های چند رنگ و متالیک مشکل دارد. این شبکه اجتماعی به طور آشکار نتایج تحقیقات خود را برای تقویت تحقیقات بیشتر در این زمینه به اشتراک می‌گذارد.
 
این فناوری می‌تواند در داخل و خارج از فیس‌بوک بسیار مفید باشد. این شرکت می‌تواند با استفاده از این فناوری سرنخ‌های آسکار کپی برداری از متن را شناسایی کرده و از این طریق جلوی جعل عمیق متن را بگیرد. علاوه بر این فناوری یاد شده می‌تواند برای ایجاد فونت‌های شخصی سازی شده بر اساس نوشته‌های شما یا بهبود ترجمه عکس‌ها و واقعیت افزوده مورد استفاده قرار بگیرد.
 
همچنین این فناوری مانند سیستم عامی جعل عمیق موجود می‌بایست به صورت کاملا درست مورد استفاده قرار بگیرد و در غیر این صورت می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد و افراد زیادی از آن سواستفاده کنند.
کد مطلب: 65270
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام