۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۶

به‌روزرسانی اندروید امکانات کنترل صوتی دستگاه را افزایش می‌دهد

ایتنا- هفته گذشته گوگل شماری از به روز رسانی‌های تلفن‌های همراه پیکسل را رونمایی کرد و امروز نیز تصمیم گرفته است تا برخی از قابلیت‌های جدید اندروید را افشا کند.
به‌روزرسانی اندروید امکانات کنترل صوتی دستگاه را افزایش می‌دهد
اخیرا شرکت گوگل شماری از به‌روز رسانی‌های تلفن‌های همراه پیکسل را رونمایی کرد و  تازگی نیز تصمیم گرفته است تا برخی از قابلیت‌های جدید اندروید را افشا کند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت  خبری تحلیلی engadget، این قابلیت‌های جدید که شامل تغییراتی در پیام‌ها، ایموجی‌ها، دستیار هوشمند، اندروید اوتو و دسترسی صوتی هستند در طی هفته جاری برای کاربران عرضه خواهند شد.
 
شاید بتوان پرکاربرد‌ترین به‌روزرسانی اندروید را امکان ستاره‌دار کردن محتوا در نرم‌افزار پیام‌ها دانست. این قابلیت مشابه ویژگی پین کردن پیام‌ها در اسلک و تلگرام است و پس از نگه داشتن انگشت روی یک پیام و ستاره‌دار کردن آن، می‌توانید پیام یاد شده هر زمان که بخواهید را در بخش ستاره‌دارهای این نرم‌افزار پیدا کنید.
 
گوگل همچنین تعامل با دستگاه با استفاده از فرمان صوتی را آسان‌تر خواهد کرد. هم اکنون نرم‌افزارهای بیشتری با دستیار هوشمند گوگل سازگار شده‌اند و یکپارچگی آنها نسبت به گذشته عمیق‌تر شده است. علاوه بر این، دسترسی صوتی اکنون به امکان جدیدی مجهز شده است که افراد دارای معلولیت حرکتی می‌توانند با نگاه کردن به صفحه نمایش، آن را فعال کنند.
 
به این ترتیب اگر برای برقراری ارتباط با تلفن همراهتان از فرمان صوتی استفاده می‌کنید، می‌توانید در حین صحبت با دوستانتان با نگاه کردن به صفحه نمایش با تلفنتان تعامل کنید. گوگل همچنین ابزار ورودی پسورد در دسترسی صوتی را به‌روز کرده است و اکنون هنگامی که سیستم یک قسمت رمز عبور را تشخیص می‌دهد، به شما اجازه می‌دهد حروف، اعداد و علائم را وارد کنید. برای مثال می‌توانید فرمان صوتی حرف بزرگ انگلیسی یا استفاده از نشان دلار را به او بدهید.
 
 
 
همچنین ابزار ترکیب ایموجی گوگل که Emoji Kitchen نام دارد نیز به‌روز شده است. فرض کنید که با آمیختن حالت گریه و نماد دست‌های بلند شده، یک استیکر عالی ایجاد کرده‌اید، به این ترتیب دفعه بعدی که در Gboard چیزی را تایپ کنید که به نظر گوگل مربوط به استیکر تولید شده تان باشد، گوگل آن را برای استفاده پیشنهاد می‌دهد.
این پیشنهادات متنی Emoji Kitchen امروز در Gboard beta ارائه می‌شود و تابستان امسال به تمام کاربران Gboard (در Android 6.0 و بالاتر) با که از تایپ انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی استفاده می‌کنند، عرضه خواهد شد.
 
کسانی که در اتومبیل خود از اندروید اوتو استفاده می‌کنند، اکنون گزینه‌های سفارشی سازی بیشتری را مشاهده می‌کنند و می‌توانند از ویژگی‌هایی نظیر تنظیم دستی حالت تاریک برای داشبورد و امکان استفاده از تلفن‌های خود برای شخصی سازی صفحه لانچز استفاده کنند.

سرانجام ، گوگل سیستم هشدار زلزله مبتنی بر اندروید خود را برای کشورهای ترکیه، فیلیپین، قزاقستان، جمهوری قرقیز، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز عرضه کرده است.
سیستم هشدارهای زلزله آندروید از میلیون‌ها دستگاه اندرویدی در سراسر جهان به عنوان لرزه سنج‌های کوچکی استفاده می‌کند و از این طریق به کاربران در خطر هشدار می‌دهد.
 
این شرکت همچنین اظهار داشته که كه قصد دارد این ویژگی را در نیمه اول سال 2022 در بیشتر كشورها در دسترس قرار دهد و این كار را از كشورهایی آغاز می‌كند كه با خطر زیاد زلزله روبرو هستند.
 
کد مطلب: 65268
برچسب ها: اندروید گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام