۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۴

قانون گذاران آمریکا به دنبال ممنوع کردن استفاده از فناوری تشخیص چهره توسط دولت

ایتنا- چهار قانون گذار آمریکایی خواستار منع استفاده از فناوری‌های تشخیص چهره به دلیل خطای آنها در شناسایی افراد رنگین پوست شدند.
قانون گذاران آمریکا به دنبال ممنوع کردن استفاده از فناوری تشخیص چهره توسط دولت
چهار قانون گذار آمریکایی خواستار منع استفاده از فناوری‌های تشخیص چهره به دلیل خطای آنها در شناسایی افراد رنگین پوست شدند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، چهار قانون گذار دموکرات قصد دارند تا دولت فدرال را از استفاده از فناوری تشخیص چهره منع کنند. این گروه که از اعضایی نظیر ادوارد جی مارکی به عنوان سناتور ماساچوست و جف مارکلی به عنوان سناتور اورگن تشکیل شده است تصمیم دارد که لایحه مهتل قانونی تشخیص چهره و فناوری بیومتریک را به کنگره تسلیم کند.
 
در صورت تصویب، این لایحه مقامات فدرال را از استفاده از این فناوری در کنار چندین ابزار بیومتریک دیگر مانند تشخیص صدا منع می‌کند. مهم‌تر از این حتی نهادهای محلی و ایالتی از جمله سازمان‌های اجرای قانون برای تأمین بودجه دولت فدرال احتمالا مجبور به ارائه مهلت‌های قانونی خاص خود شوند.
 
 
 
این گروه در بیان نیاز به مداخله در سیاست از گزارش موسسه ملی استاندارد‌ها و فناوری بهره جسته است. این سازمان اخیرا دریافته است که احتمال اشتباه در تشخیص هویت رنگین پوست‌ها 100 برابر بیشتر از افراد سفید پوست است. این قانون گذاران همچنین به دستگیری اشتباه رابرت ویلیامز در سال گذشته اشاره می‌کنند.

طبق گفته اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU)  این حادثه اولین مورد شناخته شده از بازداشت اشتباه در ایالات متحده بر اساس یک تشخیص چهره نادرست است.
 
اگرچه سازمان هایی نظیر اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و بنیاد مرز الکترونیکی از قانون پیشنهادی حمایت کرده اند اما تصویب آن کار چندان آسانی نخواهد بود و دلیل این امر نیز تساوی احزاب سیاسی مجلس سنا و نیز فاصله چند ماهه تا انتخابات اولیه سال 2022 است.

در شرایط موجود تعداد معدودی از شهرهای ایالات متحده مانند بوستون تشخیص چهره را ممنوع کرده اند اما این ممنوعیت‌ها مانع استفاده مقامات فدرال از این فناوری در این جوامع نمی شوند.
کد مطلب: 65267
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام