۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۴۴

هر آنچه که از ویندوز 11 می‌دانیم

ایتنا- به تازگی دو اسکرین شات از منوی استارت ویندوز 11 در فضای مجازی منتشر شده است که گمانه زنی‌ها در رابطه با وجود این سیستم عامل را تایید کرده است.
هر آنچه که از ویندوز 11 می‌دانیم
به تازگی دو اسکرین شات از منوی استارت ویندوز 11 در فضای مجازی منتشر شده است که گمانه زنی‌ها در رابطه با وجود این سیستم عامل را تایید کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، ویندوز 11 بالاخره به حقیقت پیوسته است و جزئیات مرتبط با آن اندک اندک در اینترنت منتشر می‌شود. در ابتدا اخیرا یکی از کاربرات بایدو دو اسکرین شات از ویندوز 11 را در این شبکه اجتماعی منتشر کرد و از این طریق از منوی استارت متمرکز و با گوشه‌های انحنا دار این سیستم عامل پرده برداشت.
 
تصویر منتشر شده از منوی استارت ویندوز 11 یاد آور طراحی منوی ویندوز 10X بود. گزارشگر‌ها در مدت کوتاهی پس از افشای این تصویر توانستند به  ISO ویندوز 11 دست یافته و آن را نصب کنند. انجام این کار البته سورپرایز 24 ژوئن مایکروسافت را خراب کرد اما گمانه زنی‌ها حاکی از آن هستند که این کمپانی افشاگری یاد شده را به طور عمد انجام داده است.
 
تام ورن از The Verge به بررسی این سیستم عامل پرداخته است و در این راه به اطلاعات جالبی دست یافته است. به نظر می‌رسد که تغییرات مرتبط با طراحی ویندوز 11 نسبت به ویندوز 10 چندان زیاد نیست اما رابط کاربری آن اندکی تفاوت کرده است. برای مثال کنترل‌های سریعی که برای کاربر عرضه شده است به او اجازه می‌دهد که یک پنجره را به هر جای صفحه نمایش که می‌خواهد منتقل کند.
 
 
 
استفاده از این کنترل‌ها بسیار راحت‌تر از کشیدن نرم افزاری به اطراف صفحه نمایش و امید بستن به ویندوز برای جایگذاری درست آن است. علاوه بر این نرم‌افزار اکس باکس باز طراحی شده به صورت مستقیم برای ویندوز 11 عرضه شده است و شما می‌توانید با استفاده از آن تمامی عناوین بازی‌های Game Pass خود را به سرعت پیدا کنید.
 
حال که تصاویر ویندوز 11 منتشر شده است، منطق مایکروسافت برای لغو سیستم عامل 10X برای همه روشن شد. سیستم عامل 10X در ابتدا به منظور اجرا روی دستگاه‌های مجهز به دو صفحه نمایش ساخته شد اما سال گذشته مایکروسافت اعلام کرد که این سیستم عامل بر محویت دستگاه‌های تک صفحه نمایشی خواهد بود.
 
در هر صورت اکنون که شش سال از عمر ویندوز 10 می‌گذرد، مهاجرت به نسخه جدید این سیستم عامل منطقی به نظر می‌رسد. در عین حال امیدواریم که بهینه سازی‌های ویندوز 11 آن را برای استفاده در تبلت ها، دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های ARM و کامپیوترهای بهره مند از دو صفحه نمایش بهتر کند.
 
کد مطلب: 65266
نام شما
آدرس ايميل شما


الف
feedback
Iran, Islamic Republic of
بر اساس اظهارات رسمی مایکروسافت قرار نبود نسخه جدید از ویندوز ارائه بشه و فقط آپدیتهای جدید برای ویندوز 10 ارائه بشه
الف
feedback
Iran, Islamic Republic of
... عرضه میشه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام