۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۶

احضار رییس محلی توییتر به دفتر پلیس هند

ایتنا - ​​​​​​​پلیس هند رئیس محلی توییتر در این کشور را احضار کرده است. دلیل این احضاریه انتشار ویدئویی در این شبکه اجتماعی است که اهانت به اعتقادات مذهبی است.
احضار رییس محلی توییتر به دفتر پلیس هند


 پلیس هند یک مقام ارشد شرکت توئیتر در این کشور را احضار کرده تا درباره ناتوانی در جلوگیری از گسترش یک ویدئو پاسخگو باشد که به ایجاد نفرت پراکنی و دشمنی بین جوامع هندو و مسلمان منجر شده است.

به گزارش ایتنا از مهر، در این احضاریه به پرونده‌ای اشاره شده که در شهر قاضی آباد واقع در ایالت اوتار پرداش هند ثبت شده و مربوط به ویدئویی از چند مرد هندو است که یک سالمند مسلمان را کتک می‌زنند.

در احضاریه مذکور، پلیس قاضی آباد از مانیش ماهشواری (رئیس توئیتر در هند) خواسته تا ۷ روز دیگر در برابر مقامات حاضر شود.

در احضاریه پلیس علاوه بر نام مسئول محلی توئیتر به ۷ نفر دیگر اشاره شده که در اشاعه ویدئوی مذکور نقش داشته‌اند. در این ویدئو به اعتقادات مذهبی افراد اهانت و از سوی دیگر به خشونت عمومی در ایالتی منجر می‌شود که تاریخچه‌ای طولانی در این زمینه دارد.

این جنجال در حالی بالاگرفته که دولت فدرال هند به دلیل عدم همخوانی توئیتر با قوانین فناوری اطلاعات جدید با این شبکه اجتماعی زورآزمایی می‌کند.

جدال میان دولت و این شبکه اجتماعی اکنون نگرانی‌هایی را درباره پایان یافتن مصونیت توئیتر در برابر محتوای انتشار یافته توسط کاربرانش به وجود آورده است.

قوانین جدید فناوری اطلاعات هند از اواخر ماه می اجرایی شده‌اند.
کد مطلب: 65263
برچسب ها: توییتر هند
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام