کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رپرتاژ آگهی

منظور از جایگاه سازی برند به وسیله سایت چیست؟

26 خرداد 1400 ساعت 18:40

این مراحل یک تا سه جمله ای است که به مشتریان توضیح می دهد چه چیزی برند شما را از رقبا متفاوت می کند و ارزش ادراک شده خاصی را که برای شما ایجاد می کند.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



موقعیت کسب و کار از طریق سایت و شبکه های اجتماعی بر درک مخاطب شما متمرکز است، به این معنی که مربوط به کاری است که در ذهن مخاطب خود اثر می گذارید و کاری است که با خود محصول یا خدمات انجام می دهید.
موقعیت یابی برند در مورد این است که شما چگونه برند خود را به صورت واضح در ذهن مشتری خود متمایز می کنید، زیرا این تمایز مطلوب تصور شده باعث می شود برند شما را به جای رقبا انتخاب کنند.
به طور معمول برند هایی با موقعیت مناسب با کلمات یا عباراتی در ذهن مشتری پیوند دارند، بنابراین هویت نام تجاری شخصاً در ذهن خریداران تعریف می شود.  به عبارت دیگر، آنها به سرعت برند تجاری (محصول یا خدمات) را از سایر گزینه های ممکن متمایز می کنند، زیرا برند خود را نسبت به سایر گزینه ها درمقابل آنها قرار داده اید.

سوالاتی که می توانید هنگام جایگاه سازی برند خود در سایت و یا شبکه های اجتماعی از خود بپرسید:
چه برندی می تواند بهتر از رقبا باشد؟
این برند چه ارزشی به مشتریان می دهد؟
باورپذیرترین خصوصیات برند کدامند؟
نام تجاری را باید با چه ویژگی هایی شناخت؟
آیا منابع لازم برای حفظ موقعیت برند پس از راه اندازی را داریم؟
عوامل عاطفی کلیدی که بیشتر مورد توجه مشتریان قرار می گیرند کدامند؟
آیا برند و بازار آن به اندازه کافی بر روی مشتری تمرکز شده است؟
پاسخ به سوالات مطرح شده در بالا به شما کمک می کند تا هنگام نوشتن بیانیه جایگاه برند خود، فکرتان را متمرکز کنید.  این مراحل یک تا سه جمله ای است که به مشتریان توضیح می دهد چه چیزی برند شما را از رقبا متفاوت می کند و ارزش ادراک شده خاصی را که برای شما ایجاد می کند.

4 ویژگی اصلی که به برند شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شوید
 اگر بازار بسیار شلوغ شده باشد موقعیت برند ضعیف تا حد زیادی بی فایده خواهد بود.  به منظور تقویت موقعیت تجاری خود، برخی از عواملی را که در زیر ذکر شده است ، برای افزایش تمایز خود در نظر بگیرید.
 

یک تأثیر مثبت در آگاهی بخشی و جایگاه سازی برند
مشتری ها به سمت برند هایی می روند که مشخصاً تأثیر مثبتی در جهان ، جوامع خاص یا کل جامعه دارند.  تاثیری که برند شما دارد باید به وضوح تعریف شود و اطمینان داشته باشید که ارزش های شرکت شما این تأثیر مثبت را در همه کارهایی که منعکس می کند ، نشان می دهد.  تأثیر مثبت باعث ایجاد اصالت و اعتماد می شود ، که مورد توجه مخاطبان هدف شما قرار می گیرد و در نتیجه باعث ایجاد شناخت بیشتر برند ، دید ، مراجعه و خریدهای مکرر می شود.
 
حس جاه طلبی قابل تحسین با شبکه های اجتماعی
 هنگام در نظر گرفتن ایده آل ها ، ارزش ها ، مأموریت ، وعده و هدف برند خود از بزرگ فکر کردن  نترسید.  شاید شما در حال حاضر مجهز به ارائه هر آنچه دوست دارید برای مشتریان را داشته باشید، اما شاید برندسازی مشترک یا مشارکت با برند دیگری بتواند مشکل را حل کند.

یک تجربه عالی مشتری
 وقتی خدمات به مشتری ارائه می شود ، اغلب مهم نیست که یک محصول چقدر شگفت انگیز باشد.  همیشه سخت تلاش کنید تا نیازها را برآورده کنید و از هر لحاظ بیش از حد انتظار باشید.

موقعیت یابی محصول چه تاثیری بر مصرف کنندگان دارد؟
می توانید از موقعیت یابی محصول برای تأثیرگذاری در آنچه مشتری درباره محصول یا نام تجاری شما فکر می کند استفاده کنید.  تصویر ذهنی مصرف کننده در نتیجه بر تصمیمات خرید تأثیر دارد.  موقعیت یابی محصول شما باید با ویژگی های محصولات و نمایش آنها در بازار مطابقت داشته باشد تا موثر باشد.  اگر ابتکارات شما در زمینه موقعیت یابی و بازاریابی از یکدیگر پشتیبانی نمی کند ، ممکن است مشتریان خود را گیج کرده و فروش خود را از دست بدهید.

فواید
 یک قسمت کلیدی از موقعیت یابی محصول این است که محصول را با مزایای خاصی که اعضای بازار هدف شما را به خود جلب می کنند مرتبط سازید.  وقتی مصرف کنندگان معتقدند محصول شما این مزایا را دارد احتمال خرید محصول بیشتر است.  برای موقعیت یابی موثر محصول ، مشتری مجبور است مزایای وعده داده شده را پس از خرید محصول تست کند.
 

کاربران
 مصرف کنندگان دوست دارند محصولی را خریداری کنند که مردم آن را دوست دارند.  شما می توانید کالای خود را مانند کالاهایی که گروه خاصی از مصرف کنندگان استفاده می کنند قرار دهید.  این نوع موقعیت یابی اعضای آن گروه را به سمت خرید محصول سوق می دهد ، اما گروه های دیگر را دلسرد می کند.  شما می توانید با ارائه چندین خط تولید به گروه های مختلف ، مانند مدل های خودرو ، برای بزرگسالان جوان ، خانواده ها و افراد مسن ، این مسئله را برطرف کنید.

تفکیک
 با متقاعد کردن مصرف کنندگان در تفاوت های مهمی که در ارائه محصولات شما وجود دارد ، می توانید از موقعیت یابی محصول برای تمایز محصولات خود از محصولات رقبا استفاده کنید.  به عنوان مثال ، ابزاری که شخصی در تبلیغات استفاده می کند و مرد کار را با استفاده از یکی از ابزارهای شرکت شما به پایان می رساند.  این استراتژی می تواند بسیاری از مزایای محصولات شما را در یک روش خلاصه کند و می تواند مشتریانی را که از محصولات دیگر استفاده می کنند ترغیب کند محصولات شما را امتحان کنند.

مثال: موقعیت یابی در بازار باتری
 موقعیت تجاری در بازار باتری بسیار مهم است ، صرفاً به این دلیل که اکثر برند ها دقیقاً همان محصول را می فروشند.  مواد شیمیایی سازنده باتری ها با هم یکسان می شوند.  بنابراین اگر همان محصول را می فروشید ، چگونه می توان مصرف کننده را به هزینه های بیشتری میتوان ترغیب کرد؟
 در مورد Duracell ، شما این کار را از طریق اعتماد سازی انجام می دهید.  بازاریابی آنها نشان داد که هرکسی ، هر هدفی که باشد - هر چند پیش پا افتاده یا جدی - برای انجام کار به دوراسل اعتماد دارد.  سپس ، اطمینان از مطابقت عملکردها با گفته های آنها ، اعتماد برای ارزیابی میزان موثر بودن این موقعیت بود.

نمونه هایی از موقعیت یابی موثر برند
 موقعیت یابی برند تا حدی توسط شرایط بازار شما تعیین می شود.  اگر یک برند رقیب هستید ، نمی توانید ادعا کنید که رهبر بازار هستید وقتی برند دیگری اکثر سهم بازار را در اختیار دارد.  با این حال ، می توانید برند خود را متمایز کرده و با پیام رسانی جایگزین ، خود را از بقیه متمایز کنید.
 
 برخی از مشهورترین نمونه های موقعیت یابی برند نیز منجر به معروف ترین کمپین های تبلیغاتی شده اند.
 

مجموعه تبلیغاتی مثلث
فعالیت خود را در زمینه های:
    مشاوره تبلیغاتی
    بازاریابی و برندینگ
    دیجیتال مارکتینگ
    برنامه ریزی و مدیریت کمپین
    تولید محتوا وپروموشن
جهت تامین نیازهای تخصصی درحوزه صنعت ساختمان ، از سال نود و هفت آغاز نموده است.

مثلث
با توان مهندسی و هنری اعضایش که هریک از آنها بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت مستمر در تخصص خود را داشته اند،  برای اثر بخش کردن تبلیغات و تخصص گرایی در این حوزه گام برداشته است.
چشم انداز مثلث
نگاه ما همراهی با بازارهای کوچک و بزرگ برای رسیدن به رونق پایدار اقتصادی و شرکت در بازارهای رقابتی است که در آن
    ایده
    سهم بازار
    مزیت رقابتی
    ارزش افزوده
    آگاهی بخشی
    جایگاه سازی
برای خدمات و محصولات آنها اهمیت ویژه ای دارد و جزئی از برنامه های آنها برای رسیدن به موفقیت است.
 


کد مطلب: 65249

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65249/منظور-جایگاه-سازی-برند-وسیله-چیست

ايتنا
  https://www.itna.ir