۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۹

مشکلات متعدد ایجاد شده به واسطه تلاش گوگل برای از بین بردن کوکی‌ها

ایتنا- سالهاست که مدافعان و دانشگاهیان زنگ خطر را در مورد گوگل FLoC به صدا در می‌آورند و اکنون بدترین کابوس آنها در حال تحقق است.
مشکلات متعدد ایجاد شده به واسطه تلاش گوگل برای از بین بردن کوکی‌ها
سال‌هاست که مدافعان و دانشگاهیان زنگ خطر را در مورد گوگل FLoC به صدا در می‌آورند و اکنون بدترین کابوس آنها در حال تحقق است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی gizmodo، طی چند ماه گذشته میلیون‌ها کاربر کروم توسط گوگل مورد آزمایش قرار گرفتند تا از این طریق تاثیر فناوری جدیدی که به منظور جایگزینی با کوکی‌های ردیاب سوم شخص ایجاد شده بود، مورد بررسی قرار بگیرد. این فناوری که Federated Learning of Cohorts ( یا به اختصار FLoC ) نام دارد، نوعی جدید از تکنیک‌های ردیابی است که دوستانه‌تر بوده و جایگزینی امن برای ردیاب‌های مزاحم است.
گوگل قرار است تا این فناوری را در سال 2022 به بازار عرضه کند.
 
نتایج این آزمایش نشان داده که کاربران مانند همیشه از ابعاد مرتبط با حریم خصوصی این فناوری نگران هستند. حتی بنیاد Electronic Frontier در این باره اشاره کرد که به نظر می‌رسد طراحی FLoC برای هدف قرار دادن غارتگرانه طراحی شده باشد.
 
همچنین مرورگرهایی مانند فایرفاکس و بریو اعلام کردند که از این فناوری پشتیبانی نخواهند کرد و حتی در این بین DuckDuckGo پای خود را فراتر گذاشت و افزونه‌ای را ایجاد کرد که بتواند FLoC را به صورت کامل مسدود کند.
در این بین دانشگاهیان و فعالان نیز به دنبال یافتن روزنه هایی مغایر با وعده‌های حفظ حریم خصوصی FLoC هستند.
 
 
 
علاوه بر این وب‌سایت Digiday در طی هفته جاری گزارش کرد که برخی از بزرگ‌ترین فعالان عرضه فناوری تبلیغاتی نقشه هایی دارند که با استفاده از آن می‌توانند FLoC را به اندازه کوکی‌هایی که قصد حذف شان را دارند، تهاجمی کنند.
این امر به معنای آن است که در بعضی موارد شرکت‌ها هرگونه ضایعات داده‌ای را که می‌توانند با کاتالوگ اطلاعات کاربر خود از گوگل دریافت کنند، ادغام می‌کنند و FLoC را از یک شناسه «ناشناس» به بخش دیگری از داده‌های شخصی قابل جمع آوری تبدیل کنند.
 
در این بین دیگران FLoC را به عنوان ابزاری عالی برای انگشت نگاری انتخاب می‌کنند. انگشت نگاری یک تکنیک ردیابی مخفی است که می‌تواند بدون در نظر گرفتن تعداد دفعات استفاده از حالت ناشناس یا پاک کردن حافظه پنهان، شما را ردیابی کند.
در میان همه این انتقادات به نظر می‌رسد که محبوب‌ترین مرورگر جهان یعنی گوگل کروم به موضوع به نوع دیگری نگاه می‌کند.
 
بنت سایفرز به عنوان کارشناس صنعت فناوری تبلیغات در این رابطه اظهار داشته است که: «شما می‌توانید در یک نگاه متوجه شوید که این فناوری به یک ابزار انگشت نگاری و پروفایلینک تبدیل می‌شود که تبلیغ کنندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.»
در هر ضورت باید منتظر بود و دید که تصمیم گوگل در این رابطه چه خواهد شد.
 
کد مطلب: 65238
برچسب ها: مرورگر وب گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام