۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۵۰

تکنولوژی شارژ فوق سریع 200 وات شیائومی یک ایراد بزرگ دارد

ایتنا - تکنولوژی HyperCharge این شرکت توانست یک گوشی با باتری 4,000 mAh را با تزریق 200W توان در ظرف تنها 8 دقیقه شارژ کامل کند.
تکنولوژی شارژ فوق سریع 200 وات شیائومی یک ایراد بزرگ دارد
شیائومی در ماه گذشته پیشتاز خبرسازی در بازار گوشی‌های هوشمند شد، این بار با معرفی یک قابلیت شارژ سریع جنون‌آمیز. تکنولوژی HyperCharge این شرکت توانست یک گوشی با باتری 4,000 mAh را با تزریق 200W توان در ظرف تنها 8 دقیقه شارژ کامل کند. البته این شرکت درباره مکانیسم‌های ایمنی که مانع از منفجر شدن گوشی شوند تبلیغ خواهد کرد ولی تقریبا درباره یک اثر جانبی دیگر این تکنولوژی تقریبا ساکت مانده بود. شیائومی در رویکردی صادقانه اذعان کرده است، حداقل فعلا، این تکنولوژی باعث کاهش 20 درصدی عمر باتری گوشی‌تان در ظرف تنها دو سال خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، باتریها با اینکه اجزاء ضروری از اسمارتفون‌های ما هستند ولی به خاطر ترکیبات فرّارشان غیرقابل اعتمادترین بخش از آن بوده‌اند. باتریها علاوه بر داشتن مواد شیمیایی که باعث می‌شود از نظر فنی خطرناک باشند، ممکن است، بسته به اینکه چگونه از آنها استفاده نموده یا آنها را شارژ کنید، به مرور زمان به طرز قابل توجهی زوال پیدا کنند. مورد اخیرالذکر به طور خاص در این حالت مهم است به این خاطر که باتری‌ها وقتی وات بالاتری را دریافت کنند ممکن است سریع‌تر دچار افت شوند.
 

شیائومی در ویبو توضیح داده است که تکنولوژی 200W HyperCharge ممکن است منجر به این شود که باتری پس از 800 سیکل شارژ تنها بتواند بالای 80% ظرفیت اصلیش شارژ شود. این تعداد چرخه‌های شارژ و تخلیه کامل مجموعا حدود 2 سال می‌شود. به این ترتیب، یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی پس از حدود دو سال استفاده تنها در حدود ظرفیت 3200 میلی‌آمپرساعت شارژ شود.
 
این شرکت توضیح داده است که با این وجود همین ظرفیت 3200 میلی‌آمپرساعت نیز در محدوده استانداردهای قانونی چین است که الزام کرده است که باتری‌ها نباید پس از 400 سیکل به زیر ظرفیت 60% خود برسند.
 
کد مطلب: 65227
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام