۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۰

مایکروسافت تایید کرد که پشتیبانی از ویندوز 10 در سال 2025 به پایان می‌رسد

ایتنا - در رویداد جدید جاری ممکن است مایکروسافت از ویندوز 11، ویندوز Sun Valley، یا هر نام جدید دیگری ذکر کند که ویندوز 10 نیست.
مایکروسافت تایید کرد که پشتیبانی از ویندوز 10 در سال 2025 به پایان می‌رسد
تمام کاربران سیستم عامل ویندوز می‌دانند که پشتیبانی از جدیدترین ورژن از این سیستم عامل هم بالاخره روزی به پایان خواهد رسید. طبق معمول، وقتی پشتیبانی به پایان برسد، شرکت مایکروسافت تلاش می‌کند تا کاربرانش را به مهاجرت به نسخه جدیدی از ویندوز ترغیب کند، چه بخواهند و چه نخواهند.

به تازگی یک سند پشتیبانی جدید مایکروسافت به‌روزرسانی شده است که تاریخ دقیقی را برای زمان خاتمه یافتن پشتیبانی از ویندوز 10 نسخه Home و Pro ذکر کرده است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اسلش‌گیر، سند پشتیبان به‌روزرسانی شده نشان می‌دهد که پشتیبانی از ویندوز 10 در 14 اکتبر 2025 به پایان می‌رسد. این سند نخستین موردیست که مایکروسافت تاریخ پایان پشتیبانی برای ورژن کنونی این سیستم عامل را اعلام می‌کند.
این تاریخ پایان پشتیبانی، اندکی بیش از چهار سال دیگر است، و گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که مایکروسافت در رویداد ویندوز نسل بعدی (Next Generation Windows) خود که در ماه جاری میلادی برگزار خواهد کرد از سیستم عاملی رونمایی خواهد نمود که ویندوز 10 نیست.
 
در این رویداد ممکن است مایکروسافت از ویندوز 11، ویندوز Sun Valley، یا هر نام جدید دیگری ذکر کند که ویندوز 10 نیست. این سند به‌روزرسانی شده همچنین نشان می‌دهد که آغاز پشتیبانی از Windows 10 Home and Pro در 29 ژوئیه 2015 آغاز شده و تاریخ پایان پشتیبانی از آن 14 اکتبر 2025 خواهد بود.
تاریخ‌های لیست شده نشان می‌دهند که مایکروسافت به چرخه عمر پشتیبانی 10 ساله‌ای که این شرکت برای نسل‌های گذشته ویندوز به اجرا در می‌آورد پایبند مانده است.
 
ویندوز 10

شرکت مایکروسافت اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که این رویداد را در 24 ژوئن 2021 برگزار خواهد کرد. این غول نرم‌افزاری همچنین وعده داده است که در این رویداد، مهم‌ترین آپدیت سال‌های اخیر ویندوز را عرضه خواهد کرد.
به نظر می‌رسد که برگزاری آنلاین این رویداد به خاطر ادامه همه‌گیری کووید-19 است.
 
اینکه در این رویداد، یک ویرایش کاملا جدید از ویندوز معرفی خواهد شد یا تغییراتی در ورژن فعلی آن انجام می‌شود هنوز معلوم نیست.
مایکروسافت شش سال است که به آپدیت ویندوز 10 ادامه داده است بدون اینکه تغییری در نام آن ایجاد کند، و تجربه نشان داده که تغییر نام ویندوز با تغییرات قابل ملاحظه‌ای در این سیستم عامل همراه خواهد بود.
 
کد مطلب: 65222
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام