۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۳

کدام اپراتور بیشترین سهم اینترنت کشور را دارد؟

ایتنا - آخرین آمار منتشره سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتوری عرصه ارتباطات کشورمان نشان می‌دهد، تعداد مشترکین اینترنت پرسرعت در سراسر کشور در پایان سال 1399، حدود 94.7 میلیون و عدد مناسبی است و در عمل، ضریب نفوذ حدود 112 درصد در کشور را نشان می‌دهد.
کدام اپراتور بیشترین سهم اینترنت کشور را دارد؟


آمار و اطلاعات موجود در حوزه ارتباطات کشور، گویای وضعیت رو به رشد این صنعت، و تقاضای روزافزون برای بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم و کاربران از خدمات ارتباطی گوناگون است. این آمار نشان می‌دهد که کشورمان در مجموع با سرعت در این زمینه رو به رشد است و البته نقش مهم را در این میان، سرویس دهنده‌های متعدد از جمله اپراتورهای تلفن همراه ارائه می‌کنند.

دلیل این امر آن است که بدلیل سهولت دسترسی و همه‌گیر شدن تلفن‌های هوشمند، این وسیله عملا اولین و بهترین ابزار ارتباط با دیگران و نیز شبکه‌های اطلاع‌رسانی است.

سهم بزرگ اینترنت سیار در خدمات پهن‌باند
آخرین آمار منتشره سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتوری عرصه ارتباطات کشورمان نشان می‌دهد، تعداد مشترکین اینترنت پرسرعت در سراسر کشور در پایان سال 1399، حدود 94.7 میلیون و عدد مناسبی است و در عمل، ضریب نفوذ حدود 112 درصد در کشور را نشان می‌دهد. این تعداد مشترک بطور طبیعی باید میان کاربران از سرویس‌های ثابت و سیار تقسیم شده باشد؛ اما نکته جالب، سهم کاربران اینترنت ثابت و سیار در این میان است.

مطابق آمار رگولاتوری، از تعداد کل مشترکین اینترنت پرسرعت ایران، چیزی حدود ده میلیون کاربر از سرویس خدمات ثابت استفاه می‌کنند که در مقایسه با اعداد موجود جهانی، چندان متعارف نیست و در حقیقت مبین آن است که فقط 13 درصد شهروندان، از خدمات اینترنت ثابت استفاده می‌کنند؛ بدین ترتیب بخش اعظم کاربران، از خدمات اپراتورها بهره‌مندند؛ و این موضوع، نقش برجسته این اپراتورها را در ارتباطات شهروندان نشان می‌دهد.

 


سهم هریک از اپراتورها در خدمات پهن‌باند
اگر از آمار رسمی رگولاتوری، بر روی تعداد مشترکان اینترنت سیار متمرکز شویم، حدود 84 میلیون کاربر دیده می‌شوند که نشانگر پوشش بیش از صد در صدی در کشور است.
جدول دیگری، حاوی سهم هریک از اپراتورها در ارائه خدمات پهن باند است.

مطابق آمار این جدول که توسعه ارتباطات تا پایان سال 1399 را نشان می‌دهد، در مجموع ارائه خدمات 3G  و  4Gبه مشترکان، نمایش داده شده است. در این جدول، تعداد مشترکان اپراتور اول، حدود 44 میلیون ذکر شده، که تقریبا 52 درصد سهم کل مشترکین را در اختیار دارد. همچنین اپراتورهای دوم و سوم، به ترتیب حدود 37 و 3 میلیون کاربر دارند.
مطابق اعداد این جدول‌ها اپراتور اول تلفن همراه ایران، سهم غالب را در ارائه خدمات پهن‌باند همچنان در دست دارد، و بدین ترتیب نقش لوکوموتیو مسر حرکتی ایران دیجیتال(مطابق گفته وزیر ارتباطات)
در جدول زیر، سهم هر اپراتور در ارائه خدمات نسل‌های سوم و چهارم به تفکیک ذکر شده است.
 
 
کد مطلب: 65213
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام