۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۱۵

بزرگترین استخر شنای جهان برای استقرار مرکز آموزش فضانوردان جدید

ایتنا - انتظار می‌رود این استخر از سال آینده به‌عنوان یک فرودگاه فضایی برای پرتاب Virgin Orbit مورد استفاده قرار بگیرد.
بزرگترین استخر شنای جهان برای استقرار مرکز آموزش فضانوردان جدید
بزرگترین استخر شنای جهان که برای آموزش فضانوردان و توسعه روباتهای زیر دریا طراحی شده، در انگلیس و در نزدیکی فرودگاه نیوکوئی کورن‌وال ساخته خواهد شد. انتظار می‌رود این استخر از سال آینده به‌عنوان یک فرودگاه فضایی برای پرتاب Virgin Orbit مورد استفاده قرار بگیرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Space، بخشی از این مرکز زیر آبی، یک استخر با طول ۵۰ متر، عمق ۴۰ متر خواهد بود. در بیانیه‌ای اعلام شده است که این استخر می‌تواند ۴۲۰۰۰ متر مکعب آب را در خود جای دهد که معادل ۱۷ استخر شنا در مقیاس المپیک و یا ۱۶۹ میلیون لیوان چای است.
 
این شرکت که Blue Abyss نام دارد، اکنون در حال مذاکره با مقامات محلی برای خرید چهار قطعه زمین در کنار Spaceport Cornwall است. بعد از آن و با فرض تکمیل ساخت‌وساز در مدت ۱۸ ماه، برای اخذ مجوز برنامه‌ریزی اقدام خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود این مرکز در سال ۲۰۲۳ افتتاح شود.
 
البته این شرکت اظهار نکرده است که آیا در حال حاضر کل مبلغ ۲۱۳ میلیون دلار مورد نیاز برای ساخت این مرکز را جمع‌آوری کرده است یا نه.
 


گفتنی است آقای تیم پیک، فضانورد انگلیسی که در سال ۲۰۱۶ به‌مدت ۱۸۶ روز در ایستگاه فضایی بین‌المللی به سر برد، یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت است.
 
آقای پیک در بیانیه‌ای گفته است: «این مکان، مرکزی ایده‌آل برای Blue Abyss است و از نظر فضایی، هوافضا و انرژی‌های تجدیدپذیر از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.»
 
آقای ویکرز همچنین گفته است: «ما در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک مرکز جهانی بی‌نظیر با طیف گسترده‌ای از کاربردهای بالقوه هستیم که به بسیاری از صنایعی که کورن‌وال و جنوب غربی انگلیس با آنها شناخته می‌شوند نیز کمک می‌کند. پروژه Blue Abyss یک سرمایه بزرگ تحقیقاتی برای صنایع هوافضا، انرژی دریایی، رباتیک زیر آب، فیزیولوژی انسان، دفاع، اوقات فراغت و صنایع دریایی خواهد بود».
کد مطلب: 65211
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام