۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۰
مک‌دونالدز، تازه‌ترین شرکت بزرگی که قربانی حمله سایبری شد

مک‌دونالدز هک شد

ایتنا - مهاجمان به برخی اطلاعات درباره مشتریان در تایوان و کره جنوبی دست یافتند، از جمله آدرس‌ها، ایمیل‌ها، و شماره تلفن‌ها.
مک‌دونالدز هک شد
مک‌دونالدز اعلام کرد که متحمل یک نشت امنیتی شده که برخی اطلاعات درباره «سیستم امنیت داخلی» را لو داده است. این هک در کشورهای آمریکا، تایوان و کره جنوبی برای این شرکت رخ داده، که منجر به مورد دسترسی قرار گرفتن برخی داده‌ها شده است، به ویژه در دو کشور اخیرالذکر. با این حال، برخلاف دیگر حملات سایبری برجسته اخیر، این حمله دربرگیرنده باج‌افزار نبود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد که مکدونالدز نامه‌هایی را به کارکنانش درباره این نشت اطلاعات ارسال کرد، و این شرکت یک هفته پس از اطلاع یافتن درباره این نفوذ امکان دسترسی مهاجم را قطع کرد. نشت داده‌ها در آمریکا تاثیر منفی بر مشتریان نداشته و صرفا برخی اطلاعات درباره مساحت بخش بازی و نشستن آن درز کرده است.
 
همچنین، نفوذ رخ داده در آمریکا دربرگیرنده برخی از تماس‌های کسب و کارها برای نمایندگی‌ها و کارکنان بود، هرچند که هیچ چیز «حساس یا شخصی» علنی نشد. با این حال، این نشت امنیتی ظاهرا منجر به سرقت اطلاعات برخی از کارکنان در تایوان، از جمله جزئیات تماس و نام افراد، شده است.
 

علاوه بر آن، مهاجمان همچنین به برخی اطلاعات درباره مشتریان در تایوان و کره جنوبی دست یافتند، از جمله آدرس‌ها، ایمیلها، و شماره تلفن‌ها. مکدونالدز تعداد کامل افراد متاثر شده را فاش نکرد. این شرکت مشاوران امنیتی خارجی را برای بررسی درباره این نشت اطلاعات بکارگیری کرد.
 
منبع این حمله سایبری علنی نشده است و ممکن است تاکنون شناسایی نشده باشد. مکدونالدز جدیدترین شرکت بزرگی است که در هفته‌های اخیر هدف نشت امنیتی قرار گرفته است؛ پیش از آن حادثه دلهره‌انگیز باج‌افزار در Colonial Pipeline و همچنین مشکلی برای شرکت آمریکایی تولیدکننده گوشت JBS، که به طور مشابه ناچار به پرداخت باج برای آنلاین شدن مجدد عملیات‌هایش شد، رخ داده بود.
 
 
کد مطلب: 65206
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام